+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: NS Voordeel urenkaart

Ingeschreven
    Sep 2013

Standaard NS Voordeel urenkaart

Enkele weken geleden is er zomaar geld afgeschreven van mijn rekening. Ik heb deze betaling gestorneerd. Vervolgens wekenlang niets gehoord. Op 23 sept 2013 word ik gebeld door een deurwaarder contact met het verzoek over te gaan tot betaling voor het NS voordeeluren abonnement. Ik geef aan dat ik daar al jaren geen gebruik meer van maak. Ook geef ik aan nooit een factuur/ betalingsherinnering heb ontvangen. De deurwaarder geeft aan daar niets mee te kunnen. Ik neem vervolgens contact op met de klantenservice van de NS en krijg ene Sjoerd Raterink aan de lijn. Meneer is buitengewoon onbeleefd en gaat continue met mij in discussie. Het blijkt dat de facturen naar een verouderd adres zijn gestuurd, maar dat ik zelf verantwoordelijk ben om dit door te geven. Vervolgens geef ik aan, dat ik het onterecht vind om de kosten voor de deurwaarder te moeten betalen omdat ik daar zelf niet voor heb gekozen en ik nooit bericht heb ontvangen. Ze geven zelf niet toe, dat ze ook een e-mail hadden kunnen sturen of hadden kunnen bellen. Vervolgens gooit de heer Raterink de hoorn erop als ik vraag om zijn manager te spreken. Mijn man belt vervolgens terug naar David Strijk, die ook niet wil helpen. De NS is buitengewoon koud en zakelijk en toont geen begrip. Ook erkennen ze hun eigen aandeel niet. De NS verwacht altijd begrip van klanten voor hun vertragingen, maar vertonen zelf geen begrip naar hun klanten toe. Ik ben buitengewoon onbeleefd behandeld waarbij niet werd gezocht naar een oplossing. Ik wil dat de NS dit oplost. Ik maak geen gebruik van dit voordeeluren abonnement en wil geen incasso kosten betalen. Hoe gaan we dit oplossen?

Niet Geregistreerd Guest

Standaard klacht voordeelurenkaart stopzetten

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Klacht: voordeeluren kaart opzegging abonnement.

Aan: NS klachtenbehandeling

Bij deze wil ik graag een klacht indienen.
    Ik heb in april 2014 mijn NS voordeeluren kaart beŽindigd door een brief te sturen naar NS klantenservice met daarin de schriftelijke opzegging. Mijn kaart zou nog tot juni 2014 doorlopen en ik dacht ruim op tijd te zijn. Ik zet dit altijd duidelijk in mijn agenda omdat ik niet vast wil zitten aan abonnementen die ik niet meer gebruik.

In augustus toen ik terug kwam van mijn vakantie kreeg ik ineens een brief thuis dat er geen geld van mijn rekening kon worden afgehaald door NS omdat de automatische incasso was opgeheven. Of ik wilde betalen. Dat klopt inderdaad ik zet altijd alle automatische incasso op stop nadat ik een abonnement beŽindigd heb.

Ik vond dit heel vreemd omdat ik in de veronderstelling was dat mijn abonnement was beŽindigd en belde direct met de klantenservice.
    Ik kreeg iemand aan de telefoon en nadat ik de situatie had uitgelegd kwam zij tot de conclusie dat er geen brief van mij was ontvangen met daarin de opzegging. Ik was verontwaardigd dat NS blijkbaar zo slordig met haar brieven omgaat en vroeg haar wat nu te doen. Ze legde mij uit dat ze geen incasso kon opheffen maar dat ik een schriftelijke brief moest sturen naar NS klantenservice met de uitleg dat mijn abonnement niet was stopgezet terwijl ik dit schriftelijk had opgezegd. Dan zou die afdeling mijn abonnement alsnog stopzetten. Prima, dacht ik dus dezelfde dag nog stuurde ik een brief met daarin de uitleg dat er misschien iets misgegaan was met mijn opzegging en dat ik geen gebruik meer wenste te maken van de voordeelurenkaart.

Een dagen later kreeg ik een telefoontje van een incassobureau of ik zo snel mogelijk wilde betalen? Ä60 euro abonnementskosten en Ä40 euro incassokosten. Kortom Ä100 voor een abonnement wat ik in april 2014 al had stopgezet! Zonder dat de NS mij op de hoogte heeft gesteld dat ze een incasso bureau gingen inschakelen kreeg ik dit ineens op mijn deurmat. Zelfs de vrouw die ik een dag van te voren sprak heeft mij niks verteld over een incassobureau. Ze vertelde dat het een misverstand was en dat ik een brief moest schrijven. Ik heb het incasso bureau uitgelegd dat ik een brief had geschreven en dat dit een misverstand is omdat ik mijn abonnement heb stopgezet.
    Zij ging akkoort in afwachting van het antwoord van de NS.

Twee weken later kreeg ik een mail van de NS met antwoord op mijn brief dat ik mijn abonnement gewoon moet betalen?

Ik begreep hier helemaal niks van aangezien ik vermoed dat NS blijkbaar niet zorgvuldig met brieven omgaat en ik er verder niks aan kan doen dat mijn brief kwijtgeraakt is bij NS.

Ik belde meteen de NS en hoopte mijn klacht uit te leggen maar ik kreeg een zeer onvriendelijke en onbeleefde man aan de lijn die ook nog zeer onverstaanbaar in gronings dialect sprak. Hij kon niks voor mij doen, ik moest betalen. Toen ik vroeg wanneer mijn abonnement stopgezet kon worden omdat ik dit in april 2014 had gedaan was het antwoord: je moet eerst betalen, inclusief Ä40 kosten voor het incassobureau meer kan ik niet doen.

Ik vind dit werkelijk diefstal van mijn portomonee en zeer klantonvriendelijk en ga er alles aan doen om deze situatie helder te krijgen. Ik stuur deze brief naar alle tv programma's die er zijn op het gebied van in je recht staan als consument en eis dat deze situatie wordt opgehelderd en ik mijn incassokosten z.s.m terugkrijg.

Met groet

Linda

+ Plaats een Reactie

Visitors found this page by searching for:

ik wil voordelen urenkaart opzeggen bij de ns

opzeggen ns voordeeluren

SEO Blog

Forum Rechten

• Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag reacties plaatsen