+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Wissels en winters

Ingeschreven
    Feb 2012

Standaard Wissels en winters

Volgens mijn weten heeft Nederland het dichtste spoorwegnet in Europa, en misschien wel ter wereld, en dus super veel wissels.
    Wissels zijn swinters weer een bron van ellende, zorg er dan ook voor dat in de winter het aantal passages over om te schakelen wissels zo klein mogelijk is. Ik begrijp niet dat de NS en Pro-rail die tactiek niet gebruikt.

SteensmaOJ Guest

Standaard RE: Wissels en winters

Dat Nederland wellicht het drukst bereden spoorwegnet van Europa heeft ben ik met je eens maar dat daardoor het aantal wissels aan de hoge kant is betwijfel ik. Let maar een op als je in de trein zit. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat zowat bij ieder sein een wissel in het spoor zit. Je hoort het als je er overheen rijdt en je ziet het ook aan de kronkelingen van de rails. Deze wissels dienen voor eventuele omleidingen in het spoorwegnet. Als een gedeelte van een traject onverhoopt geblokkeerd is om wat voor reden ook kunnen ze de treinen snel om laten lopen via het andere spoor. Deze ingebouwde escape is natuurlijk handig en mooi maar kost uiteindelijk veel geld, gezien de vertragingen en vooral de klachten over de dienstverlening.

Mijn advies luidt dan ook: Gooi al die extra wissels eruit en bouw op strategische plekken in het spoorwegnet een escape mogelijkheid in. Nadeel: je kunt pas veel later de treinen omleiden, voordelen: ontbrekende wissels kunnen niet vastvriezen en het scheelt ook weer verwarmingskosten en onderhoudspersoneel.

+ Plaats een Reactie

Visitors found this page by searching for:

ns wissels

aantal wissels in nederland

aantal wissels spoorwegen europa

aantal wissels spoorwegnet nederland

aantal wissels spoorwegen

spoor aantal wissels

wissels spoorwegen

Aantal wissels in nederland ns

SEO Blog

Forum Rechten