Ik rijd sinds jaar en dag het traject Haarlem-Krommenie.
Dit gaat zo vaak fout dat mijn baas me allang niet meer gelooft en ik noodgedwongen al een uur eerder van huis vertrek.
Vertrek ik op de tijd die 9292ov mij adviseert, dan kom ik nagenoeg iedere dag te laat.

Wat is hier, en dan bedoel ik met name het station Uitgeest, in godsnaam toch aan de hand?
Even een opsomming van wat feitjes:

- aansluitingen kloppen niet. 4 minuten om over te stappen is al niet te doen op station Uitgeest als de trein exact op tijd is. En dat is ie bijna nooit.
- Krommenie-Uitgeest: echt IEDERE trein vertrekt daar ALTIJD sowieso 5 minuten te laat.
En dat is niet overdreven. Er rijden volgens het spoorboekje 4 treinen per uur, maar iedere trein is 5 minuten te laat dus eigenlijk maar 3.
Dus je adverteert met 4, en hebt er eigenlijk maar 3 nodig.
Dit is dus gewoon een bezuinigingsmaatregel, je kunt mij niet vertellen dat iedere trein ergens op dat traject 5 minuten vertraging oploopt.
- Als ie niet 5 minuten te laat is dan minstens 10 minuten of hij rijdt helemaal niet. Een reden voor zo'n uitval wordt NOOIT gegeven, en gebeurt mij toch echt wel 2 a 3x per week. Erg irritant.
- Sommige sprinters kunnen niet meer weg na stilgestaan te hebben op station Krommenie.
Al een keer of 10 (!) meegemaakt dat op krommenie de trein aankomt, de deuren gaan dicht, en de trein komt niet meer weg. De trein wordt dan opnieuw opgestart en de machinist probeert wanhopig te starten. Op een gegeven moment lukt dat wel weer, maar dat is meestal pas na 20 minuten ofzo. Ik vermoed dan ook een serieus, structureel stroomprobleem op dit traject wat niet opgelost wordt, want dat kost geld.

Al met al een grote bron van irritatie iedere dag, en in combinatie met een drukke baan erg, erg vermoeiend allemaal. Helaas heb ik geen keus.

Weet iemand waar ik een ingang bij NS zelf heb om eens wat zaken na te vragen??
Want zeiken op een forum is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk.