+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: open datum retourticket

Niet Geregistreerd Guest

Standaard open datum retourticket

Onlangs gereisd Den Haag-Schiphol-Den Haag, de retour enkele dagen later na terugkomst van mijn vlucht. Nu reis ik zelden met het openbaar vervoer maar nu 3 maal achter elkaar omdat ik steeds enkele dagen naar het buitenland moest. iedere keer naar de automaat gegaan en een open datum retour ticket gekocht, niet beter wetende dat je de retour dus op een andere datum mag gebruiken. In april en juli zo gereisd en geen problemen gehad met de controleur op de terug reis;netjes gecontroleerd en niets gehoord van de conducteur. Nu de derde keer in augustus werd mijn kaartje normaal gestempeld door de conducteur, maar vervolgens gaf hij mij te verstaan dat mijn kaartje niet geldig is. Ik moest de voorwaarden maar kennen en weten dat de open datum niet slaat op de terugreis, maar op de dag dat je je ticket kunt gebruiken; je moet dezelfde dag terug, maar wie weet dat als je gewoon een kaartje koopt in de automaat???Dit staat niet bij de aanschaf aangegeven. En de vorige conducteurs hebben mij hier ook niet op gewezen en gewoon de kaartjes geaccepteerd. Nu moest ik opnieuw een enkeltje kopen a 7,40 en een boete van 35 euro, terwijl ik gewoon in het bezit was van een retourtje, netjes betaald en wel. Op verzoek van Rover een schriftelijke klacht ingediend, maar die is afgewezen door de NS met diezelfde mededeling dat ik de reisvoorwaarden moet kennen. Iemand een advies wat ik nog kan doen of hier ook ervaring mee?

Niet Geregistreerd Guest

Exclamation DAGretour!

Je had goed op het kaartje moeten kijken. Er staat niet voor niets DAGretour op, dus alleen goed voor een heen- en terugreis op n en dezelfde dag! Als je op de ene dag heen reist, en op een andere dag terug, moet je voor de heenreis dus een enkele reis naar Schiphol voor die dag kopen. Voor de terugreis kun je dan een enkele reis kopen vanaf Schiphol zonder datum. Te stempelen vr instappen. Dat die andere conducteurs niets zeiden kan 2 redenen hebben: f ze waren coolant en hebben je laten gaan. f ze hebben het niet gezien, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen. Denk dat je gewoon mazzel hebt gehad.
    Die boete valt niets meer aan te doen. Reizigers hebben ook een eigen verantwoording. Je weet ook een vliegreis feilloos te boeken, verdiep je dan ook ff in de aan- en afreis!

Krijn Vermeer.

Niet Geregistreerd Guest

Standaard domme reactie van krijn

Krijn,doe niet of je het intelligenste mannetje van de klas bent. Als je als sporadisch gebruiker van het openbaar vervoer gebruik maakt of je bent n van de vele toeristen, moet je direct op de automaat kiezen en daar staat NIET aangegeven dat het om een dagretour gaat op dezelfde datum....het is een open datum ticket volgens de automaat en en met die informatie moet je het doen. Open datum valt verschillend uit te leggen en dat er velen in de fout gaan hiermee blijkt wel uit het de reactie van NS en reizigersvereniging Rover. Een commissie was er al mee bezig om dit ticket duidelijker te maken voor de klant.

Retourtje Guest

Red face Reactie

Krijn stelt geen domme vraag! Jij vroeg een antwoord en die heb je gekregen. Beetje uitgebreid maar toch. Dit was een waardevolle constatering! Ook voor jouw. Mag aannemen dat je hier iets van geleerd heb.

+ Plaats een Reactie

Visitors found this page by searching for:

open retour ns

vliegticket zonder datum

ns open retour

ticket met open datum

vliegreizen klachten forum

wat is een open ticket

open retour treinkaartje

treinkaartje open retour

ticket met open terugdatum

open retour vliegticket

retourticket zonder datum

retour vliegticket zonder datum

open datum treinticketwat s een open vliegticketretour open datum nsopen retour datumis een open treinkaartje een retourkaartjetreinkaartje met een open datumtickets dezelfde dag retourns retour andere dag terugtreinkaart belgie retour zonder datumretour zonder terugreis datumretour ns zonder datumbuitenlands treinkaartje opendatumretourticket met open datum terugreis
SEO Blog

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

• Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag reacties plaatsen