Het is nu anderhalf(!) uur later dan dat ik normaal gesproken van Den Haag CS naar Rotterdam CS reis. De reden? Geen idee eigenlijk. Bij het instappen in de intercity (die om 18:51 uur vertrekt) was er niets van een vertraging oid bekend, echter bleek zich om 18:55 uur opeens 'een storing' voor te doen. Tuurlijk, kan gebeuren, beetje jammer dat dit niet eerder wordt aangekondigd maar ok.

De volgende intercity naar R'dam vertrekt om 19:21 uur, om 19:10 uur wordt gemeld dat deze rijdt dus ik stap in! Om 19:30 uur rijdt de trein nog steeds niet maar via de intercom wordt mij verzekerd dat 'we over 2 minuutjes gaan rijden'. Ik wacht.
Om 19:45 uur weet meneer de conducteur via de intercom (gniffelend nota bene) te vertellen dat 'de storing toch niet is verholpen en deze trein niet gaat rijden'. Punt. Punt inderdaad!! Geen excuus, geen advies, geen uitleg, niets!!

Nu kan ik dus zelf een lift gaan regelen richting Rotterdam, maar liefst anderhalf uur later. Ik heb geen andere woorden voor het op deze manier omgaan met reizigers dan schandalig en asociaal. Ik weet in ieder geval zeker dat dit het laatste jaarabonnement is dat ik bij de NS gekocht heb, lang leve de auto!