+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Service en Veiligheid

Ingeschreven
    Jan 2011

Standaard Service en Veiligheid

Ns is zo een triesten organisatie. Gisteren wilde ik naar me vriendin gaan wil de trein inlopen zie in me ooghoek 4 van die beveiliging medewerkers van NS Service en Veiligheid. Ik stap dus uiteindelijk de trein in en omdat er verder niemand stond te wachten druk ik op sluit omdat het buiten nogal koud was. Komt er 1 zo een malloot helemaal naar mij toe rennen speciaal bij de deur waar ik ben ingestapt drukt het deurtje open en vraagt om mijn legitimatie bewijs. Als ik hem vraag waarom die deze wil komt die met de rede ja dat is in gevaarbrengen van andere passagiers. Ik vertel hem welke passagiers ik ben de enige die instapt. Hij blijft zeuren om me Id indertussen zijn ze 4 collegas er ook bij gekomen om hem te assiteren. Ik weiger me id te laten zien omdat die mij een boette wil gaan geven zonder enige reden. Hij vraagt op een gegeven moment mijn vervoersbewijs ik laat me ov zien en hij vraagt om assitentie. We komen uiteindelijk aan op station Hilversum en daar staan ze dan 10 beveiligers en 2 politieagenten. Ik moet me id laten zien anders krijg ik een bekeuring zegt die ik geef me id af en hij begint een tweede bekeuring te schrijven 1 voor het gevaar brengen van medewerkers dus. En de tweede van geen id en dan vraagt die gek terwijl die me id in ze hand heeft waarom geef je je id niet. Ik geef als verklaring op je heb mij id schrijft die dat ook nog is op al verklaring. nu moet ik dus wachten op twee bekeuringen die binnen gaan komen en dan zeker in beroep gaan.
    Laatst gewijzigd door serdal; 25-01-11 om 11:13.

Niet Geregistreerd Guest

Exclamation Succes met je beroep

Veel succes met het in beroep gaan, ben bang dat het niks anders word dan het verspillen van je tijd.

De BOA's maken proces-verbaal op ambts-eed op:
    Voor het veroorzaken van "eventueel" gevaar schrijven ze een strafbeschikking uit (feitcode: E129g, staat op je kopie)
    Voor het niet tonen van je legitimatie schrijven ze een kennis geving van bekeuring uit (feitcode: D517)

Wanneer de processen verbaal goed opgemaakt en voldoende onderbouwd zijn is er voor de Officier van Justitie (strafbeschikking) en voor de Rechter (kennis geving van bekeuring) geen rede om te twijfelen en zullen ze niet geseponeerd worden.

Daarom, wanneer je aangesproken word door mensen in uniform, herkenbaar als BOA of politieagent kun je maar beter gewoon doen wat er gevraagd word en mee werken want je trekt uit eindelijk (meestal) aan het kortste eind.

Niet Geregistreerd Guest

Standaard Beste Serdal

zo te lezen ben je bekeurd voor de volgende artikelen:

Wet Personenvervoer 2000, Hoofdstuk IV. Bepalingen voor de reiziger
    Artikel 72
    Het is een ieder verboden zich in een auto, bus, trein, metro, tram of een via een geleidesysteem voortbewogen voertuig dan wel in of in de onmiddellijke nabijheid van een station, halteplaats, of een andere bij het openbaar vervoer behorende voorziening en de daarbij behorende perrons, trappen, tunnels en liften zodanig te gedragen dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.

Wetboek van Strafrecht, Titel III. Overtredingen betreffende het openbaar gezag
    Artikel 447e
    Hij die niet voldoet aan de verplichting om een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden, hem opgelegd bij artikel 2 van de Wet op de identificatieplicht , wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.

gezien deze proces verbalen opgemaakt zijn door een opsporings ambtenaar (buitengewoon of algemeen) gelden zij, voor de rechterlijke macht, ook als bewijs materiaal. je kans om het beroep in jou voordeel te sluiten is dan ook, zoals al in een andere reactie benoemd, erg klein. Ook het advies van de voorgaande reactie zou ik ter harte nemen. De opsporings ambtenaren van de NS zijn namelijk ook bevoegd om jou, in deze situatie, te onderwerpen aan een Identiteit fouillering. Werk je hier niet aan mee kan je worden aangehouden en geboeid door diezelfde ambtenaar.

maar in het kort, volgende keer gewoon luisteren naar mensen in uniform, dat is het makkelijkst en meestal ook het beste (voor jezelf).

andre Guest

Standaard ongelofelijk maar waar

Serdal sorry dat ik je dit moet mede delen maar sommige beveiligers maken misbruik van hun V op hun kledij ik kan je zeggen het zijn gewoon burgers met een V meer niet alleen sommige denken van wel en gaan dan zulke stome fratsen uithalen met de Burger(s) het is net haantjes gedrag onderling ik zelf zit ook in de beveiliging ook ik betreur dit feit onder mijn colegá's mvg uit zeeland

Niet Geregistreerd Guest

Standaard

beste Andre.
    in het vervolg een beetje beter opletten als je de cursus beveiliger volgt,mensen met een een v op het uniform is iets anders dan mensen die een boa teken hebben.dit zijn n.l. Buitengewoon opsporings ambtenaren en sommige van hun zijn ook nog geweldbevoegd volgens art 8 lid1 politiewet en mogen je zelfs fouilleren als er een noodzaak voorhanden is.
    dus als je adviezen aan mensen wilt geven doe het dan goed en sla geen onzin uit.

Niet Geregistreerd Guest

Standaard Even opletten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andre Bekijk Berichten
    Serdal sorry dat ik je dit moet mede delen maar sommige beveiligers maken misbruik van hun V op hun kledij ik kan je zeggen het zijn gewoon burgers met een V meer niet alleen sommige denken van wel en gaan dan zulke stome fratsen uithalen met de Burger(s) het is net haantjes gedrag onderling ik zelf zit ook in de beveiliging ook ik betreur dit feit onder mijn colegá's mvg uit zeeland
    Ik denk dat je een paar dingen verward, een V wil inderdaad niets zeggen met betrekking tot id verplichtingen. Echter de meeste mensen bij het spoor zijn Buitengewoon Opsporings Ambtenaar. En BOA's mogen dus wel je ID vorderen, daarbij komt dat het bericht subjectief is. Slechts 50% (1 partij) verteld zijn beleving. Daaruit kun je natuurlijk niet objectief oordelen. Jammer dat jij dat wel doet ondanks je V.

Niet Geregistreerd Guest

Standaard Hoe is het verlopen ?

We zijn inmiddels al een jaar verder en ik ben benieuwd wat de topicstarter heeft gedaan?

Niet Geregistreerd Guest

Standaard klagen helpt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niet Geregistreerd Bekijk Berichten
    Daarom, wanneer je aangesproken word door mensen in uniform, herkenbaar als BOA of politieagent kun je maar beter gewoon doen wat er gevraagd word en mee werken want je trekt uit eindelijk (meestal) aan het kortste eind.
    Belachelijk. Als ze iets stoms van je vragen dan hoef je echt nog niet in de sloot te springen! gewoon protesteren! Anders zien ze bij de NS nooit dat t escalerende lutsers zijn. Vandaag zag ik weer een opmerking van een politicus die heeft meegelopen en die vond het maar heel gemeen dat mensen zo agressief "tegen hun zijn". Ik kan daar echter niet van opkijken. Ze sturen veel te veel te veel. Omdat ze zo trots zijn dat ze zo mogen rondlopen .

Echt ik hoop dat ze morgen, allemaal allemaal ontslagen worden. Ik ken er nu 3 van gezicht, die ik al meerdere keren betrapt heb op schandalig en escalerend gedrag, zowel tegen mij als tegen anderen. Op station Sloterdijk, bij Muiderpoort vandaag nog en in de trein van Sloterdijk naar Schiphol.
    Niet luisteren naar de problemen van de mensen. Onnodig mensen terugroepen, vragen om gegevens. Schreeuwen, niets verstaan, Zelf niet goed Nederlands praten. Bovendien halen ze de politie erbij zodra ze hun zin niet krijgen of hun argumenten op zijn. Het is vrágen om ellende. Zij zijn de reden waarom de politie wel een gedegen opleiding krijgt.

Omdat er niet naar je gehoord wordt, zitten mensen dan met een vreselijke woede-aanval die je nergens op mag afreageren. Verder weten ze niks, commanderen ze je hoe je moet gedragen en intimideren ze zonder enige mensenkennis iedereen alsof we allemaal onopgevoede jochies zijn.
    Levensgevaarlijk. Voor hunzelf ook trouwens. Maar als het eens mis gaat tien tegen een dat er nooit iemand op attendeert dat ze zelf ook niet meewerken aan rust in de samenleving.

+ Plaats een Reactie

Visitors found this page by searching for:

ns veiligheid en service

voorbeeld pv van aanhouding

service en veiligheid forum

salaris medewerker service veiligheid ns

service en veiligheid ns

service veiligheid

medewerker service en veiligheid ns

salaris medewerker service & veiligheid

medewerker service & veiligheid ns

service & veiligheid

veiligheid en service

salaris service en veiligheid

feitcode d517

salaris service veiligheid ns

salaris boa ns

uniform service en veiligheid NS

boa ov forum

service en veiligheid ns uniform

voorbeeld pv veiligheidservice-en-veiligheid.nlfeitcode nsvoorbeeld proces verbaal openbaar vervoeruniform medewerker service & veiligheid NSservice en veiligheid bij de nsberoepen bij ns
SEO Blog

Forum Rechten

• Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag reacties plaatsen