PDA

Bekijk Volledige Versie : Monopoly, geen alternatief voor vervuilende vervoersmiddelen

31-12-05, 14:31
Eindelijk een klachtenforum (zal die wel werken?), de n.s. heeft me qua ergernis zeker vijf jaar van mijn leven gekost. Wat een stelletje jokers en wel om het volgende (hebben jullie even):

Om te beginnen welk "bedrijf" haalt het in vredesnaam in z'n hoofd om mensen de mogelijk te bieden een verzekering af te sluiten wanneer zij hun product niet leveren? Als je bij een supermarkt een beschimmelt product koopt kan je het terugbrengen en krijg je je geld terug, hoef je je niet voor te verzekeren. Als je bij een restaurant je eten niet krijgt of het is koud, laten ze je toch ook niet de volledige rekening betalen met het argument "had je maar een verzekering moet afsluiten". Mocht je een paar miezerige procenten van je kaartje terug willen krijgen bij de n.s. dan ben je een paar maanden aan het communiceren (ik probeer het geen eens meer), een eventuele noodzakelijke taxi of hotel (is mij beide overkomen) kan je 100% zeker vergeten. De n.s. kan dit allemaal doen, want er zijn geen andere treinmaatschappijen (concurrenten) waar iedereen massaal heen kan lopen. Als die er wel zou zijn zou het hele n.s. zooitje binnen een maand failliet zijn. De n.s. is een totaal incapabele organisatie, die misbruik van z'n monopoly maakt.

Het aller schrijnendste is dat dit het enige alternatief is voor de zwaar vervuilende auto. Je moet er dan toch van op aan kunnen dat zoiets functioneert en dat moet dan toch ook gewoon strak geregeld zijn. Maar dat is niet zo, het is eerder regel dan uitzondering dat er geen vertragingen of annuleringen zijn. Sterker nog, je kan onmogelijk het risico nemen om met de trein te gaan als je bijvoorbeeld een begrafenis, een huwelijk, een diploma uitreiking etc etc hebt.

Ik zou me kapot schamen als n.s. zijnde. Wordt in 2006 gewoon een echt bedrijf, dat slappe gedoe! Het moet maar eens afgelopen zijn met de misbruik van jullie monopoliepositie! Of wordt gewoon weer een publiek bedrijf.

p.s. Ik zal jullie al mijn incidenten besparen, maar toch even ter illustratie. Laatst kreeg ik de schok van mijn leven. Ik had natuurlijk ruim een uur vertraging ingecalculeerd, maar tot mijn verbazing was ik zowaar op tijd! Een uur te vroeg dus, je zou bijna een klacht indien....
p.s.2 Als mijn taalgebruik te moeilijk is voor jullie n.s. managers, dan wil ik ook wel een versie in Jip en Janneke taal aanleveren.

31-12-05, 14:36
Correctie (eigenlijk vrij overbodig :lol: ):

"... het is eerder regel dan uitzondering dat er GEEN vertragingen of annuleringen zijn"

Moet natuurlijk zijn:

"... het is eerder regel dan uitzondering dat er vertragingen of annuleringen zijn"

04-01-06, 17:43
Eindelijk een klachtenforum (zal die wel werken?), de n.s. heeft me qua ergernis zeker vijf jaar van mijn leven gekost. Wat een stelletje jokers en wel om het volgende (hebben jullie even):

Om te beginnen welk "bedrijf" haalt het in vredesnaam in z'n hoofd om mensen de mogelijk te bieden een verzekering af te sluiten wanneer zij hun product niet leveren? Als je bij een supermarkt een beschimmelt product koopt kan je het terugbrengen en krijg je je geld terug, hoef je je niet voor te verzekeren. Als je bij een restaurant je eten niet krijgt of het is koud, laten ze je toch ook niet de volledige rekening betalen met het argument "had je maar een verzekering moet afsluiten". Mocht je een paar miezerige procenten van je kaartje terug willen krijgen bij de n.s. dan ben je een paar maanden aan het communiceren (ik probeer het geen eens meer), een eventuele noodzakelijke taxi of hotel (is mij beide overkomen) kan je 100% zeker vergeten. De n.s. kan dit allemaal doen, want er zijn geen andere treinmaatschappijen (concurrenten) waar iedereen massaal heen kan lopen. Als die er wel zou zijn zou het hele n.s. zooitje binnen een maand failliet zijn. De n.s. is een totaal incapabele organisatie, die misbruik van z'n monopoly maakt.

Het aller schrijnendste is dat dit het enige alternatief is voor de zwaar vervuilende auto. Je moet er dan toch van op aan kunnen dat zoiets functioneert en dat moet dan toch ook gewoon strak geregeld zijn. Maar dat is niet zo, het is eerder regel dan uitzondering dat er geen vertragingen of annuleringen zijn. Sterker nog, je kan onmogelijk het risico nemen om met de trein te gaan als je bijvoorbeeld een begrafenis, een huwelijk, een diploma uitreiking etc etc hebt.

Ik zou me kapot schamen als n.s. zijnde. Wordt in 2006 gewoon een echt bedrijf, dat slappe gedoe! Het moet maar eens afgelopen zijn met de misbruik van jullie monopoliepositie! Of wordt gewoon weer een publiek bedrijf.

p.s. Ik zal jullie al mijn incidenten besparen, maar toch even ter illustratie. Laatst kreeg ik de schok van mijn leven. Ik had natuurlijk ruim een uur vertraging ingecalculeerd, maar tot mijn verbazing was ik zowaar op tijd! Een uur te vroeg dus, je zou bijna een klacht indien....
p.s.2 Als mijn taalgebruik te moeilijk is voor jullie n.s. managers, dan wil ik ook wel een versie in Jip en Janneke taal aanleveren.

Gefrustreerd?

05-01-06, 11:00
Waarschijnlijk wel, is dat om te lachen?

09-01-06, 01:20
:evil: zeker nog nooit vastgelopen op een of ander station in het buitenland hè sukkel omdat een trein gewoon helemaal niet op komt dagen! of nog nooit de grens over geweest? dan presteert ns ruim bovenmatig maar weet jij veel? de meeste die hier zo zeiken over NS zijn zelf nog nooit verder geweest dan Valkenburg! en als er een vliegtuig vertraagd is hoor je niemand klagen, of over files en de buitensporig hoge autokosten hoor ik hier ook niemand. allemaal zeiken over NS, maar de VDU-kaarten zijn niet aan te slepen! moeten allemaal eens verplicht per trein door Polen rondreizen, dan piep je wel anders, we hebben het hier vèèl te goed!!! losers!!! :twisted:

09-01-06, 01:41
Wat gek dat ik nog niemand heb horen klagen dat het spoorboekje dit jaar gratis uitgedeeld werd? Ik ken geen ander land ter wereld waar dat gebeurt! Dit past natuurlijk niet in het straatje der notoire zeikerds????????

10-01-06, 01:40
Gratis spoorboekje? Daar zit echt niemand op te wachten. op tijd rijden dat is waar we geld voor betalen!

10-01-06, 01:42
Over vliegtuigvertragingen word wel degelijk vertraagd maar ga je dat vergelijken met dagelijkse beslommeringen met de trein? Ja en in Afrika hebben ze geen treinen. DUH! Wie is hier nu de sukkel?

10-01-06, 20:02
Ik neem aan dat je "geklaagd" bedoeld......?
Overigens, zelfs in Afrika rijden treinen!

conducteur
10-01-06, 21:58
Houden jullie het wel netjes allemaal? Bedankt!

12-01-06, 11:12
Uitgegeven: 12 januari 2006 09:42

SCHIPHOL - De dichte mist die donderdagochtend in Nederland hangt, leidt tot vertragingen van het vliegverkeer op de luchthaven Schiphol. Dat liet de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) donderdag weten. Ook Rotterdam Airport heeft te maken met mist. Er wordt gewoon gevlogen, zei een woordvoerster, maar vliegtuigen kunnen wel vertraging hebben van maximaal een uur.

Donderdagochtend vroeg had Schiphol nog de beschikking over twee landingsbanen en een startbaan. Rond half negen werd dat aantal door de mist echter teruggebracht tot een landingsbaan en een startbaan, waardoor zowel binnenkomende als vertrekkende vliegtuigen worden vertraagd. "De capaciteit ligt hierdoor op twintig landingen per uur", aldus een woordvoerster van de LVNL.

Naar verwachting blijft het vliegverkeer tot ongeveer 12.00 uur last houden van de mist.

Zou je ze moeten horen als de treinen niet of minder zouden rijden door de mist, dan zou de wereld weer letterlijk & figuurlijk te klein zijn!!! Nu hoor ik vooralsnog niemend klagen, ach ja, het zijn vliegtuigen dus dan kan zoiets gebeuren, dan hebben we plotsklaps begrip, Hihi ( ja, ik mag dat "ene" woord kennelijk niet meer gebruiken) :twisted:

conducteur
12-01-06, 11:41
Uitgegeven: 12 januari 2006 09:42

SCHIPHOL - De dichte mist die donderdagochtend in Nederland hangt, leidt tot vertragingen van het vliegverkeer op de luchthaven Schiphol. Dat liet de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) donderdag weten. Ook Rotterdam Airport heeft te maken met mist. Er wordt gewoon gevlogen, zei een woordvoerster, maar vliegtuigen kunnen wel vertraging hebben van maximaal een uur.

Donderdagochtend vroeg had Schiphol nog de beschikking over twee landingsbanen en een startbaan. Rond half negen werd dat aantal door de mist echter teruggebracht tot een landingsbaan en een startbaan, waardoor zowel binnenkomende als vertrekkende vliegtuigen worden vertraagd. "De capaciteit ligt hierdoor op twintig landingen per uur", aldus een woordvoerster van de LVNL.

Naar verwachting blijft het vliegverkeer tot ongeveer 12.00 uur last houden van de mist.

Zou je ze moeten horen als de treinen niet of minder zouden rijden door de mist, dan zou de wereld weer letterlijk & figuurlijk te klein zijn!!! Nu hoor ik vooralsnog niemend klagen, ach ja, het zijn vliegtuigen dus dan kan zoiets gebeuren, dan hebben we plotsklaps begrip, Hihi ( ja, ik mag dat "ene" woord kennelijk niet meer gebruiken) :twisted:

Ik mis een beetje de nuance in dit verhaal. Vergeet niet dat de mensen die klagen over de NS meestal forensen zijn die dagelijks gebruik maken van de trein en dus dagelijks heen en weer van huis naar werk gaan.

De meeste mensen die reizen met het vliegtuig doen dat 1 a 2 keer peer jaar en dan naar een vakantie bestemming. Zie je het verschil?

Ik denk dat dat de mensen die 3 a 4 keer per week met het vliegtuig reizen ook wel klagen over vertragingen maar we hebben het hier over een minderheid die je nu eenmaal snel over het hoofd ziet.

10-03-06, 06:58
hotels valkenburg (http://probo.info/s-hotels-valkenburg.html)urlaub harz (http://probo.info/s-urlaub-harz.html)hotel andorre (http://probo.info/s-hotel-andorre.html)andorre hotel (http://probo.info/s-andorre-hotel.html)digitale cameras (http://probo.info/s-digitale-cameras.html)green building (http://probo.info/s-green-building.html)relationship rescue (http://probo.info/s-relationship-rescue.html)chesterfield sofa (http://probo.info/s-chesterfield-sofa.html)

11-03-06, 00:08
Jammer D.K.Wouters dat wij niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Zelf ben ik als machinist zeer betrokken bij mijn werk, probeer op tijd te rijden, reizigers te helpen met informatie, enz. Het idee dat u heeft dat alles beter zal worden zodra er concurrentie op het spoor komt klopt niet. Een beetje in het spoorbedrijf kennishebbende weet dat. Misbruik van onze monopoliepositie is niet aan de orde. Dit geeft aan dat u niet op de hoogte bent van hoe de NS bezig is met het constant verbeteren van ons product.

11-03-06, 14:14
Ongelooflijk vermoeiend, die NS'ers die iedere terechte klacht zien als gezeur en een aanval op hun persoonlijk functioneren!!
In een gezond, klantgericht bedrijf zijn alle werknemers bereid te leren van
kritiek van hun klanten. Als op iedere klacht alleen maar een verongelijkte repliek volgt, inhoudend dat "we toch zo onze best doen" lopen klanten
normaliter weg.
Dat is bij een monopolist, zoals de NS helaas is, erg lastig.
Als ik voor mijn werk tussen steden op en neer zou moeten zou ik zeker een rijbewijs gaan halen, om te voorkomen dat ik van de NS afhankelijk was...ondanks het feit dat de trein een prima vervoermiddel is, en aan een auto aardig wat milieu- en andere nadelen verbonden zijn.
En dat dus alleen maar omdat ik de arrogantie van de maar zeer matig presterende NS, in combinatie met die eeuwige verongelijktheid als je hetw waagt een klacht te uiten, meer dan zat ben.

Johan

13-03-06, 18:25
Collega's die klachten zien als gezeur horen eigenlijk niet bij een dienstverlenend bedrijf als NS te werken. Van klachten moeten en kunnen wij inderdaad leren. Concurrentie op het spoor zal voor de reizigers geen voordeel opleveren. Een mooi voorbeeld is de taxiwereld. Men dacht als er meer bedrijven toegelaten zouden worden de consument er beter van zou worden. Het tegendeel is gebleken. Dat u vind dat NS zeer matig presteerd ben ik niet met u eens. Iedere dag vervoeren wij meer dan één miljoen reizigers, 4% groei verleden jaar! Jammergenoeg is het onvermijdelijk dat daar weleens wat fout kan gaan. Vaak ligt de oorzaak buiten NS, al heb je daar als reiziger natuurlijk geen boodschap aan. Jij wilt vervoerd worden. Wij als NS doen ons stinkende best om daar aan te voldoen. Intern is men continue bezig om te onderzoeken waar verbeteringen toegepast kunnen worden. NS heeft veel geïnvesteerd om de kwaliteit te verhogen: nieuwe treinstellen, Railpocket (zakcomputer) waarmee wij de reizigers de meest actuele informatie kunnen geven. Persoonlijk benader ik minder goede zaken die ik tijdens mijn werk tegenkom positief, in die zin dat ik er een oplossing voor bedenk en dat vervolgens doorspeel 'naar boven'. Dat houdt niet in dat er (direct) verbetering gaat optreden. Er zijn collega's die daarom 'meldingsmoe' zijn geworden. Ik niet, er worden wel degelijk zaken opgepikt. Alleen moet je realistisch blijven, zowel de NS-er als de reiziger.