PDA

Bekijk Volledige Versie : consequent handelen, dat wel

johan1
01-08-06, 17:44
De laatste 9 keer dat ik me per trein verplaatste had ik 7 keer een vetragging van 15 minuten of meer....vier keer vanwege werkzaamheden
(waarbij de aangegeven omrijroute zo onhandig mogelijk is, iemand heeft bedacht dat reizigers maar niet moeten worden geïnformeerd over het feit dat er bussen ingezet worden) en drie keer zonder dat enige herkenbare reden werd meegedeeld ( een 'stremming"?? een "obstakel").
Wel werd de laatste keer een machinist die er natuurlijk ook niets aan kon doen (NS'ers kunnen er nooit iets aan doen) wel heel boos toen een vriend van me de euvele moed had te vragen wanneer de trein op R'dam aan zou komen...

ik stop met de trein promoten als vervoermiddel zolang NS de exploitant is

johan

hcnsr
02-08-06, 12:47
Beste Johan

Werkzaamheden zijn erg vervelend en leveren helaas altijd vertragingen op. Echter werkzaamheden worden altijd 1 week van te voren gemeld op teletekst pagina 751 en verder. Daarnaast worden er op de vertrekstaten op de stations de werkzaamheden vermeld, ook liggen er folders op de grotere stations, daarnaast worden zijn er alle stations, die te maken hebben met de werkzaamheden, omroepberichten te horen over de vertragingen. En als laatste vermeld de site van de NS ook de werkzaamheden. Indien er bussen worden ingezet wordt dit vermeld. De route van het omreizen is inderdaad niet de korste route, maar dit komt omdat op de kortste route de werkzaamheden zijn.

Dat werkzaamheden nodig zijn hoef ik u natuurlijk niet uit te leggen. De werkzaamheden worden trouwens niet door de NS verricht maar door Prorail. Natuurlijk koopt u een kaartje bij de NS en niet bij Prorail, daarom informeert de NS u ook over de werkzaamheden zoals ik hierboven heb beschreven.

Ik hoop dat ik u zo heb kunnen informeren

18-08-06, 22:57
Ik vind wel dat werkzaamheden op veel te korte termijn aan de klant worden aangekondigd en dat de informatie veel te vaag is.

Laatst heb ik wegens omstandigheden in het buitenland een kaartje voor de Thalys gekocht. Ik kon echter geen kaartje tot Den Haag krijgen, de reden kon het systeem helaas niet aangeven. Dit was ongeveer twee maanden voor vertrek. Pas enkele dagen vooraf (na een korte vakantie) kwam de aap uit de mouw: er waren werkzaamheden, waardoor de Thalys 'via een andere route' zou rijden, 'reken op een uur extra reistijd'' (oid). Dat kan toch veel eerder en veel duidelijker!

Van bussen kan me het nog voorstellen dat de reistijden niet heel nauwkeurig zijn in te schatten (en vooral over de dag variëren), treinen worden echt nog altijd op de minuut precies ingepland dus kan er toch ook gewoon een aangepaste dienstregeling gepubliceerd worden! 'via een andere route' ook zo idioot: zo veel omleidingsroutes zijn er niet en waarom daar vaag over doen?

19-08-06, 21:35
Werkzaamheden worden twee weken van te voren aangekondigd. Er wordt duidelijk vermeld dat er bussen rijden i.p.v. treinen of dat er omgereisd dient te worden. En de reden waarom. Plus de extra reistijd die hierdoor ontstaat. Persoonlijk denk ik dat dit voor de meeste reizigers voldoet. Wel ben ik het met u eens dat de dienstregeling van een omgeleide trein bekend gemaakt zou kunnen worden. Hierdoor kunt u uw verdere reis beter afstemmen. Wordt dit nu dan niet gedaan? De dienstregeling van omgeleide treinen kunnen wij in onze Railpocket raadplegen. Het valt mij in de praktijk trouwens op dat veel reizigers 'overvallen' worden door werkzaamheden. Dit geeft aan dat velen hun reis niet 'actueel' plannen.

20-08-06, 20:19
Nee helaas worden (zover ik weet) aangepaste dienstregelingen niet gepubliceerd... Het 'overvallen' door werkzaamheden geeft mi ook aan dat twee weken vooraf niet genoeg is. Ik heb het idee dat veel daluurreizigers niet dagelijks de trein instappen (en?of dezelfde route reizen) en zij krijgen juist vaak met werkzaamheden te maken. Door eerder aan te kondigen (bijv een maand of twee vooraf) maakt ook de kans kleiner dat een reiziger die minder vaak met de trein reist wordt óvervallen'!