Bekijk Volledige Versie : Vieze treinen
Waarom zet de NS die vieze treinen met die aparte coupés nog steeds in? Ik reis elke dag van Dordrecht naar Rotterdam Centraal v.v. en als ik met de trein van 17.45 uur van R'dam CS (eindpunt= Venlo) naar Dordrecht reis, is dit bijna altijd zo'n trein met van die coupés.
A) 75% van de deuren zijn defect en zijn niet te openen, waardoor er veel te veel mensen door die paar deuren moeten die nog wel open gaan. Dit heeft weer als gevolg dat je ontzettend lang staat te wachten totdat je de trein in of uit kan.
B) Deze treinen zijn ALTIJD, dus zonder enige uitzondering, supersmerig!! Ze stinken naar de urine en (oud) sigarettenrook. Bovendien zit je met 6 man in zo'n vies stinkend coupeetje weg te smelten en heb je er altijd van die mensen bij die dan ook nog persé de deur van de coupé dicht willen hebben èn het raam moet natuurlijk ook potdicht.
C) Deze treinen bieden te weinig ruimte in de spits. Je moet bijna altijd staan en dan hang je met z'n allen naast die coupés in het gangpad weg te stinken.
Gatverdamme zeg, wat zijn dit smerige treinen! De NS zou zich echt rot moeten schamen dat ze deze treinen inzet, wat geeft dit een slecht beeld van hun kwaliteit zeg.
Kan iemand mij uitleggen waarom deze treinen niet allang uit de collectie zijn gehaald? Die dubbeldekkers met paarse stoelen zijn een stuk frisser en ruimer?! Ik snap er werkelijk niets van!
Tsja Syl,
ik had eergisteren van Venlo naar Rotterdam een moderne dubbeldek-ker....maar die liep wel weer om onbekende redenen 25 minuten
vertraging op :evil: :evil:
En inderdaad, NS-treinen zijn vaak smerig zowel van binnen als van buiten....wacht qua comfort maatr tot de oude Duitse wagons weer in dienst komen
johan
Voor mij is de emmer vol: Ik ga op de motor en zeg ik de NS gedag! Op de motor ben ik even snel op mijn werk en het kost niet meer - de motor staat er toch en de benzine kost ongeveer 40% van het treinkaartje.
Men klaagt al jaren over volle en vieze treinen. Het steevaste antwoord van de NS is dat ze niet onmiddellijk nieuwe treinen beschikbaar kunnen hebben. Dat antwoord gaat na twee jaar forensen zonder verbetering niet meer op - het is de afgelopen jaren alleen maar erger geworden.
Jammer...
Vooral de dubbeldekker: deze is niet alleen smerig, maar deze dagen ook warm, zeer warm. Bloedheet af en toe. In ongeveer de helf van de treinstellen werkt de airco niet. Nog steeds niet. Dat was vorig jaar ook zo. Sukkels....
Ook vandaag weer de airco defect....
Last van frustraties? Jojo
Graag wil ik als NS-er (machinist) reageren. De VIRM (moderne dubbeldekker) heeft inderdaad problemen met de airco. Waarom dit niet opgelost wordt is mij een raadsel. Zowel reizigers als personeel hebben hiermee te maken. Het probleem is bekend, maar er veranderd niets. In de cabines van dit materieel zijn pas ventilatoren neergezet om het voor ons iets draaglijker te maken. Neem van mij aan dat de temperatuur in de cabines aanmerkelijk hoger is dan in sommige reizigerscompartimenten. Wij hebben een veiligheidsfunctie, zijn verantwoordelijk voor het veilig vervoeren van treinen. Dat de warmte die veiligheid niet bevorderd zal duidelijk zijn. In onze locomotieven zit of werkt de airco totaal niet. De 'instanties' zijn op de hoogte, maar er gebeurt uiteindelijk niets.
Ook ik heb er dagelijks veel last van (omdat ik langer dan een uur moet reizen). Meestal zoek ik een treinstel waar de airco wel werkt, maar dat is gezien de drukte niet altijd mogelijk. Ik klaag niet snel, maar ik heb er gewoon last van. Ik merk ook dat veel mensen er last van hebben. Ik heb, over een periode van bijna twee jaar, een aantal malen de klachtenservice gebeld. Werd prima te woord gestaan, maar helaas er gebeurd niets. En dat laatste is wat mij het meeste stoort. Als het nu een technische onmogelijkheid was of financieel onhaalbaar… Maar waar hebben we het over? Gewoon een klimaatregeling! Waarom is de betreffende afdeling van de NS niet in staat dit probleem adequaat aan te pakken?
Nu ik toch wat aan het inkloppen ben: Beste Prorail, mochten jullie meelezen, houden jullie die twee wissels ergens op het traject Gouda–Arnhem goed in de gaten? De klappen worden langzaam maar zeker harden. Nog niet erg zorgwekkend, maar toch….
Beste Hans,
Voor de duidelijkheid, het bericht hierboven is ook van mij afkomstig. Nu weet ik (gelukkig) ook dat reizigers zich hieraan ergeren. Deze situatie is gewoon belachelijk. Dit had allang opgelost kunnen zijn. Ik weet inmiddels dat er foute beslissingen genomen zijn bij de aanschaf van de airco van onze cabines. Als je dan leest dat er geld wordt uitgetrokken om beeldschermen e.d. in rijtuigen te hangen zakt je broek echt af.
Beste NSR,
Gisteren heb ik toen ik thuis kwam direct een douche genomen. Wat was ik bezweet, na bijna vier uur van de ene dubbeldekker in de andere. En de score: in één treinstel was het heerlijk koel. Mijn bestemming heb ik niet bereikt. De afspraak die ik had in Den Haag die iets te maken had met onze afhankelijkheid van ICT moest ik afzeggen. Maar het was waarschijnlijk deze afhankelijkheid waardoor mijn reis de mist in ging. Mijn top drie aan ergernissen zijn: communicatie, vertragingen en ventilatie (en dan ook wat ik waardeer: de vriendelijkheid en professionaliteit van het meeste personeel). Ik heb deze week, toevallig net na de treinbrand(je) in Gouda mogen zien hoe crisiscommunicatie werkt bij NS en Prorail (mooi kantoor, net Wolvenstein), maar als klant ervaar ik iets anders. Ik wil niet alleen weten dat er geen treinverkeer mogelijk is, dat ik naar de omroepberichten moet luisteren en de excuses voor het ongemak, maar wat de mogelijkheden zijn. Maar goed gebrekkige communicatie, vertragingen door de ontelbare sein- en wisselstoringen en defecte treinen is een complex verhaal, maar de aircoproblemen moet toch een uitdaging zijn voor het management van de NS om die zo snel mogelijk de wereld uit te helpen? Ik wens jullie als personeel een frisse werkomgeving…
Hans
Even een reactie op de topicstarter (Syl).
Ik reis ook vaak op dit traject om dezelfde tijd (17.45 of 18.15) maar kan niet meegaan met jouw mening.
De trein van 17.45 is idd nagenoeg altijd zo'n omgebouwde Duitse trein met coupé's. Soms zijn er deuren defect, maar 75%???? En de treinen zijn helemaal niet smerig.
Toch snap ik je frustratie wel. De trein begint in Den Haag CS maar komt in Rotterdam vaak al te laat aan (waarom??). Daar komt bij dat het in/uitstappen in deze trein heel lang duurt, zelfs als je de achterste coupé's pakt en zeker bij een defecte deur (ik denk maximaal 2 deuren defect op een hele trein, dat is wat anders dan 75%). En om kwart voor zes is het al moeilijk genoeg om een zitplaats te vinden, ik moet vaak staan tot aan Breda! Door de vertraging haal ik regelmatig de aansluiting in Breda niet. Meerdere keren per week heb ik hartkloppingen of de aansluitende trein er nog staat. Het overkomt mij ook nog steeds met regelmaat dat ik de andere trein nog weg zie rijden....
Het schrijnende: om kwart over zes is het een compleet ander verhaal. Dan is er zo'n moderne dubbeldekker en dan kan alles wél op tijd rijden (en mijn aansluiting halen). Wat mij betreft halen ze die oude bakken dan ook uit dit traject. Ik heb hier de klantenservice al een jaar geleden over gebeld. Geen resultaat..... Sterker nog: in 2007 verdwijnt mijn aansluiting in Breda en moet ik 12 minuten (heenreis) of 18 minuten (terugreis) gaan wachten.... lekkere oplossing!
Het lijkt mij zeer onprettig om elke dag de stress te moeten ervaren voor een treinaansluiting. Zelf zie ik het als een sport om, binnen de veilige normen, een trein zo snel mogelijk van a naar b te brengen. Het geeft de reizigers dan wat meer tijd om hun aansluiting te halen op een andere trein of bus. Ook mensen die minder snel kunnen zijn, zijn daarbij gebaat. Waarom gast123 neemt u dan niet altijd die trein van kwart over zes? Mede omdat klagen bij de klantenservice geen resultaat heeft opgeleverd. Het zal uw reis wellicht veraangenamen. Uw reactie op Syl wat betreft de deuren kan ik waarderen. Dit forum heeft alleen zin als we eerlijk zijn. Dit zonder haar aan te vallen, want ik kan best de frustraties van sommige reizigers voorstellen. Als frontliner, de uitvoerende NS-er, moeten wij elke dag ons uiterste best doen om een zo goed mogelijk product te leveren. Daar heeft de reiziger recht op. Door verschillende oorzaken kunnen wij helaas soms niet aan deze verwachting voldoen. En neem van mij aan, persoonlijk baal ik daarvan. Vandaar ook mijn aanwezigheid op dit forum.
Je hebt van die dagen dat alles mis gaat en dan gaat het weer tijden goed (interessant verschijnsel). De laatste maand is er een van grote storingen. Na de treinbrand, twee grote sein- en wisselstoringen, twee aanrijdingen en diverse koppelproblemen, had ik gisteren als reiziger last van de stroomstoring rond Utrecht én de draadbreuk bij Gouda. Vanmorgen ging het koppelen weer mis, bijna twintig minuten vertraging. Wat dit laatste betreft ben ik blij met de nieuwe dienstregeling: niet meer koppelen en meer alternatieven. Mijn reistijd wordt slechts drie minuten langer. Maar voor het ijzer van Prorail zal dit weinig verbetering opleveren. Ik verbaas mij een beetje over die grote storingen, zijn er geen back-up, hot-stand-by systemen? Geen noodvoering of uitwijkvoorziening? Waarom zoveel sein- en wisselstoringen?
... en dat gaat voorlopig nog zo door. Gisteren was een bijzondere dag: geen vertraging, maar vanmorgen ging het weer mis. Op station Ede-Wageningen moesten we (volgens het bericht op last van de politie) de trein verlaten. Gelukkig zei de conducteur even later dat we toch gewoon naar Arnhem gaan. In de file welliswaar. Voor mij 20 minuten vertraging, voor diegene die niet in de buurt van de conducteur stonden wat meer...
Aan de reacties merk ik dat de mensen het goed zat beginnen te worden.
Zover ik weet is er geen noodstroomvoorziening of een back-up. De stroomstoring van afgelopen maandag kwam door drie defecte zekeringen. Waarom het zo lang duurde voordat die vervangen waren weet ik niet. En de oorzaak van die sein- en wisselstoringen? Ik denk dat het tijd wordt dat daar eens serieus onderzoek naar gedaan wordt.
Mensen maken die treinen zelf vies. >_>
Dus klote kop houden met dat geklaag over vieze treinen. Eigen schuld. -_-
Nee ik ben geen mens, maar een Centraal Station! =p
@NSCS: Bent u een NS'er? Gefrustreerd of gewoon onbeschoft?
Spreek geen 10 jariga aan als U! Oke, ik wil gewoon aangesproken worden als JE! Whaha.
Ik NS'er? Ben ik daar niet iets te jong voor? Was het maar zo zeg... ==''
Ik wel voorstander NS! =D Blij he? En als mensen maar iets te klagen hebben is het altijd hun eigen schuld. PUH!
-________________-
-_-
'-'
NS ownt jullie.
En dan nu boem boem muziek!
Beste NSCS,
Wat wil je bereiken? Het zou mij niets verbazen als je een collega bent. Als dat zo is, doe waarvoor je betaalt wordt en als je in je vrije tijd het nodig vindt om met spoorse zaken bezig te zijn, doe het zinvol. Maar niet zo, alsjeblieft.
Met vriendelijke groet,
Mcn NSR