PDA

Bekijk Volledige Versie : Overvolle treinen traject Utrecht - Den Bosch (Station Zaltbommel)

K. Cruijssen
03-10-11, 15:14
Hoewel ik zelf niet zo vaak in de spitsuren reis, was dit vandaag wel het geval met de trein van 7:45 vanaf Station Zaltbommel. Op het station stonden ongeveer 100-125 man te wachten, dus ik dacht toen al bij mezelf: "Oke, dat wordt weer eens staan, zoals gewoonlijk." Toen de trein uiteindelijk aankwam bleek het een trein van 3 wagons te zijn die al compleet vol was met mensen uit de vorige stops, waaronder bijvoorbeeld Geldermalsen.
Toen iedereen die op het station die volle trein zag, en die mensen in de trein het volle station zagen, dacht iedereen precies hetzelfde: "Dit gaat nooit passen." Zelf was ik een van de laatste die in de trein ging. Hierbij zat mijn tas bijna vast tussen de deuren, en moest ik letterlijk naar binnen getrokken worden door twee van mijn vrienden om er nog in te passen.
Het ergste was toen dat er zelfs nog rond de 50 mensen buiten de treinen stonden die er niet meer in konden, en dus moesten wachten op de volgende trein (die even vol was heb ik gehoord, waarna er dus weer mensen achterbleven).
Zelf stond ik dus wel in de trein, en toen was ik echt blij dat het maar elf minuutjes is tot Den Bosch. Zelf luister ik graag naar muziek, maar toen mijn oortje op een gegeven moment uitviel kon ik 'm er niet meer indoen, en toen ik jeuk had op wang kon ik ook niets beginnen behalve het proberen te negeren, simpelweg vanwege het feit dat ik mijn armen niet eens kon bewegen in die drukte.
Toen we uiteindelijk bij Station Den Bosch aankwamen had ik zowat kramp in mijn benen en moest ik proberen opzij te leunen (wat nog een hele opgave bleek te zijn), zodat iemand anders op de knop van de deuren kon drukken.

Al met al snap ik niet waarom NS niet tenminste wat grotere treinen sturen tijdens de spitsuren op Traject Utrecht - Den Bosch. Je zou toch denken dat ze na al die jaren wel weten hoe druk het op bepaalde tijden is en ze dan niet aan kunnen komen zetten met een treintje van 2 of 3 wagons, waardoor er drie maal op rij mensen achterblijven op het Station, en de mensen die wel mee kunnen niet eens kunnen bewegen terwijl ze opgepropt zitten.
Ook vind ik het heel onverantwoordelijk dat er zulke overvolle treinen zijn. Als er ook maar iemand flauwvalt, of als er iemand een hartaanval of iets dergelijks krijgt, kan er dus helemaal niets gedaan worden totdat je bij het volgende Station bent.

Zoals ik al eerder zei reis ik meestal buiten de spitsuren, dus ik heb geen idee of het zo elke dag is. Alleen ik weet wel dat ik bijna elke dag al moet staan buiten de spitsuren, en wat ik vanochtend gezien heb doet me erg verbazen dat er geen grotere treinen zijn.

Mvg,
K. Cruijssen (Student die van Zaltbommel naar Den Bosch reist met de 2/3-wagon-lange stoptrein...)