PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwart kijken bij kaartautomaat

Maurice
17-07-06, 22:24
Al een tijdje staat er bij mij op het station een nieuwe betaalautomaat. Deze functioneert goed, behalve dat het scherm zwart wordt omdat de automaat een lange tijd in de felle zon staat. Ik heb daar al een paar keer over gebeld met het storingsnummer maar er wordt en kan waarschijnlijk niet veel aan gegaan worden.

Het is dan erg moeilijk een kaartje te kopen omdat je niets ziet op het scherm. Door de warmte ontstaan er zwarte vlekken. Een tijd ervoor staan helpt wel, maar dan is er de kans dat de trein weg rijdt.

Is er niemand anders die dit probleem heeft en waar kan ik dit melden bij de NS behalve het storingsnummer waar ze niet snappen waar je het over hebt...

Mcn NSR
17-07-06, 23:18
Hallo Maurice,

De NS is van dit probleem op de hoogte. Door middel van onze Railpocket (zakcomputer) zijn wij op de hoogte gebracht. Er schijnen ongeveer 35 stations te zijn waar alleen maar deze nieuwe automaten staan. Dus is dat best een probleem. Naar een oplossing wordt gezocht. Als u door deze reden zonder geldig vervoerbewijs reist hoeft u natuurlijk niet de boete van € 35,- te betalen. Uiteraard zal gecontroleerd worden of de kaartautomaat inderdaad defect was.

Vriendelijke groet,
Mcn NSR

18-08-06, 23:03
Alleen kan je bij de NS nog steeds niet met een creditcard of buitenlandse betaalpas betalen (Misschien nog wel met guldens...?)

18-08-06, 23:52
Persoonlijk denk ik dat het een groter probleem is dat er niet met biljetten betaald kan worden. Aangezien u aangeeft op de hoogte te zijn van de betaalmogelijkheden die de NS biedt begrijp ik niet precies de bedoeling van uw reactie.

19-08-06, 13:39
Denk bijvoorbeeld aan buitenlanders die ook van de trein gebruik willen maken. Als je dan nieuwe automaten neerzet, zorg dan ook meteen dat ze alle soorten pasjes slikken, zeker als papier/muntgeld geen optie is!

Het is inderdaad ook vervelend dat niet met biljetten betaald kan worden, maar er staan ook nadelen tegenover (fraude, het betalen duurt langer,...). En bijna iedereen heeft tegenwoordig een betaalpasje op zak.

18-10-06, 10:41
Ik wil die gast even erop wijzen dat als de kaartautomaten een zwart scherm hebben dat een fout van de ns is.

ga nou niet zeggen dat blahblah andere afdeling, blah blah doorgegeven, blah blah, prorail , blah blah ik doe ook maar mijn werk....

een nazibewaker in een strafkamp doet ook zijn werk?!?!?! toch?

laten we alle medewerkers van de ns/spoorwegen/prorail weet ik veel
hierop systematisch gaan aanspreken.

zij zijn de buffer tussen de particuliere zakkenvullers die onze spoorwegen hebben gekocht van de nl staat!

ze hebben een dienstverlenende clausule in hun overname contract.

als ik door zwarteschermen geen kaartje kan kopen en dat in de trein moet doen... ja je krijgt je geld waarschijnlijk wel terug maar al die extra handelingen van conducteur in trein, de administratie van de consument(dat bankekeningen verhaal, allemaal extra maatschappelijke arbeid en kosten die de klant moet inleveren)

tevens ervaren: wees blij dat we zon hebben?!?!?!?!?! zij de praatpaal

of " ga met een krant voor het scherm staan... tsssk!

che blijft consequent medewerkers hierop aanspreken.!!

rover: het is tijd voor revolutie!!!!

18-10-06, 21:35
Beste che,

Het is duidelijk dat u gefrustreerd bent. Het aanhalen van een nazibewaker gaat mij echt te ver. Als reiziger dien je in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs. Als dat niet mogelijk is door een tekortkoming van de NS betaalt u uiteindelijk alleen de ritprijs. De regels hieromtrent zijn duidelijk en daarmee gaat u akkoord als u met de NS reist.

25-12-06, 12:33
Dan maar een kaartje bij de conducteur kopen, alhoewel dat wat duurder is

27-12-06, 22:28
Een vervoerbewijs kopen bij de conducteur kost de ritprijs plus € 35,-. Mocht de klant een geldige reden hebben om zonder vervoerbewijs met de trein te reizen, dan wordt deze boete tenietgaan.