PDA

Bekijk Volledige Versie : Sorry...even mijn frustratie kwijt

Rotharian
11-07-06, 20:42
Beste mede-treinreizigers,

Sinds 1,5 week reis ik elke dag op en neer tussen Amersfoort CS en Zoetermeer CS. Ik dacht aanvankelijk: 'in juli moet dit een makkie zijn, zeker omdat het aantal reizigers nu lager is wegens vakantie'.
Nu ben ik altijd redelijk pro-openbaar vervoer geweest maar ik kan niet anders zeggen dan dat mijn ervaringen in 1,5 week bijzonder slecht zijn geweest.

Tot nu toe heb ik, echt waar, ELKE dag vertragingen gehad. Variërend van kromme rails tot een trein die op een verkeerd spoor reed, terug moest rijden, nog eens een bulk passagiers liet instappen en vervolgens verder reed. Ok, als er een reden wordt gegeven voor de vertraging ben ik nog redelijk begripvol maar vaak wordt er he-le-maal niets omgeroepen!
Wat ik ook echt niet begrijp is dat de eerste trein die ik neem (=sneltrein van A'foort naar Utrecht om 07.14) al 6x met vertraging is vertrokken. Gevolg: ik mis de stoptrein naar Den Haag en moet vervolgens 25 minuten wachten. Tijd die ik ook nog in mijn bed had kunnen doorbrengen.
Wellicht ligt het aan mijn simpele ziel: maar hoe kan één van de eerste treinen die rijdt, nu al zo vaak vertraging hebben?

Maar goed, naast alle vertragingen is de zitruimte die je hebt ook nog eens waanzinnig slecht. Zeker in die dubbeldektreinen als je met z'n vieren zit. Benen tegen elkaar aan en plaats voor een tas: ho maar. En de airco was tijdens drie ritten ook al stuk.
Oh ja,ook zo irritant: een trein die de hele rit ongeveer 20 km/uur rijdt en dan vlak voor ie op het station is 5 minuten stilstaat. ARRRGGHH!

Óók opmerkelijk is dat ik in deze 1,5 week tijd nog geen één keer ben gecontroleerd! Groot is mijn verbazing dan ook als ik uit de trein stap en doodleuk vier NS-ers zie keuvelen en babbelen. Ik zou zeggen: doe je werk, loop door die trein heen en leg uit waarom er vertragingen zijn..

Wat mij betreft zit de NS nog lang niet op het juiste spoor....ik overweeg zeer sterk een diesel-auto aan te schaffen en dan toch maar in de file te gaan staan. Dan heb ik tenminste de ruimte...!

Reacties van NS-ers: gaarne! Leg mij als leek eens uit hoe jullie zo verschrikkelijk slecht presteren en reizigers echt de trein uitjagen.....

Mcn NSR
12-07-06, 03:07
Beste Rotharian,

De afgelopen tijd hebben een aantal van onze reizigers veel te verduren gehad. U dus schijnbaar ook. Heel begrijpelijk dat u hierdoor enigzins gefrustreerd geraakt bent. Dat er niet omgeroepen wordt om de reizigers te informeren is zeer vervelend. Er wordt juist bij ons op gehamerd om dat wel te doen. Al weet je (nog) niet wat er aan de hand is: roep iets om. Dat u in anderhalve week al zes keer uw aansluiting richting Zoetermeer gemist heeft is uitzonderlijk. In uw geval heeft u normaal zeven minuten om over te stappen. Waarom loopt een trein vertraging op? Zelfs op zo'n vroeg tijdstip? Hiervoor kan ik vele redenen opnoemen. Op deze specifieke trein weet ik het antwoord niet. De zitruimte voor de reizigers is goed te doen. Maak je dit ruimer, komen er minder zitplaatsen. Met z'n allen accepteren wij toch ook om drie á vier uur 'opgevouwen' in een vliegtuig te zitten voor onze vakantie? En alles heeft zijn prijs. Misschien een overweging waard om 1ste klasse te gaan reizen? Over het controleren wil ik het volgende zeggen. Je koopt een vervoerbewijs om vervoerd te worden. En soms lukt het mijn collega's niet om bij iedereen langs te komen. Uw opmerking: een trein die de hele rit ongeveer 20 km/uur rijdt en dan vlak voor ie op het station is vijf minuten stilstaat. Ik heb dat nog nooit meegemaakt en ik loop al lang mee! En wat betreft NS Reizigers: wij vervoeren per dag meer dan een miljoen reizigers. Op allerlei gebieden wordt constant gekeken hoe de kwaliteit naar de reiziger beter kan. Dat er nog zaken fout gaan, helaas dat klopt. Gezien uw ervaringen kan ik het overwegen om een auto te kopen begrijpen. Maar of u dan werkelijk beter af bent?

Vriendelijke groet,
Mcn NSR

Rotharian
13-07-06, 19:32
Beste Mcn NSR,

Sportief dat je reageert. En natuurlijk besef ik ook wel dat er bij de NS veel hardwerkende mensen werken die het beste met de reiziger voorhebben. Wel ben ik van mening dat het reizen met de trein in sommige gevallen verre van ideaal is.

En over de zitruimte ben ik het niet met je eens! In de dubbeldekstreinen i(zeker de wat oudere met die groene zitting) is dit écht te krap! De andere treinen zijn redelijk goed.....zeker die treinen met de rode, leren zitting. Heerlijk!

Grt en succes.

Mcn NSR
13-07-06, 23:51
Hallo Rotharian,

Inderdaad is de beenruimte in de dubbeldekkers met die groene banken echt te krap. Zelf heb ik te weinig ervaring om in de spits met dit soort treinen te reizen, vandaar dat ik hier op terug kom :oops: Dat het reizen per trein niet altijd naar verwachting (dienstregeling) van de reiziger verloopt is onvermijdelijk. In uw geval kan ik mij de ergenis goed voorstellen. Persoonlijk zie ik het als taak en 'sport' te proberen er tijd 'uit te rijden' bij vertraging. Daarbij hopend dat de reizigers hun aansluiting op de trein/bus/tram halen.

Vriendelijke groet,
Mcn NSR