Bekijk Volledige Versie : 30 december
gisterennacht met trein uit Thialf
Ondanks kou, storm en sneeuw veel geduldige NS-medewerkers getroffen, die ons toch maar tot diep in de nacht naar huis reden.
Er was van te voren gewaarschuwd, dus we wisten dat we risico namen, maar dikke pluim vooral voor de mensen in Zwolle, die steeds weer geduldig en vriendelijk alle ongeruste (en soms zeer onredelijke) mensen te woord stonden en waarschijnlijk ver na geplande tijd pas thuis kwamen!
Toch een niet onbelangrijk verschil tussen NS en Connexxion/ Arriva/ BBA enz: inderdaad, de inidividuele medewerker van NS is vriendelijk enz enz, dat geldt óók voor de mannen en vrouwen op de bus!
Maar dan een niet onbelangrijke verschil. Waar de trein maar weer eens niet reed ( gestrand in Driebergen, zonder dat viel te bedenken waarom) reden de bussen voor het grootste deel gewoon door :lol: ....en maak me niet wijs dat sneeuw e.d. voor bussen geen problemen opleveren!
Johan
Hoe laat was je gestrand in Driebergen?Vanaf 20:00 reden er nl geen bussen meer in Driebergen.En dan zullen we het maar niet hebben over de trams.Die werden om 18:00 lekker in de remise gestalt om er om 6:00 de volgende dag weer uit te komen. :D
....ik heb om een uur of 22.00 toch echt weer vele bussen gezien, terwijl de trams (ik neem aan dat je de sneltram in Utrecht bedoelt?) toen ook weer reed!
Overigens ben ik met de bus van Utrecht naar Gouda gegaan.
Johan
Toch een niet onbelangrijk verschil tussen NS en Connexxion/ Arriva/ BBA enz: inderdaad, de inidividuele medewerker van NS is vriendelijk enz enz, dat geldt óók voor de mannen en vrouwen op de bus!
Maar dan een niet onbelangrijke verschil. Waar de trein maar weer eens niet reed ( gestrand in Driebergen, zonder dat viel te bedenken waarom) reden de bussen voor het grootste deel gewoon door :lol: ....en maak me niet wijs dat sneeuw e.d. voor bussen geen problemen opleveren!
Johan
misschien stond er een trein kapot bij Maarn Zanderije (Maarn goed.), en misschien mocht die trein wel niet verder ivm veiligheid voor reizigers die UIT de kapotte trein moesten overstappen naar een andere trein????
Beetje lastig voor de werkelijk gestrande reiziger bij Maarn goed, die naar een trein wil die wel kan rijden en ook verwarmd is!!!!!
En nee, die mankementen aan die trein hadden niets met weersomstandigheden te maken.
een trein is een machine, en machines gaan nou eenmaal wel eens kapot. ook als ze wel onderhoud hebben gehad!!!!!!
je strand niet zomaar.................................[/u][/i][/b]
de NS heefd zoveel mogerlijke treinen laten rijden. ik had eer geen las van want ik ging eerder naar huis. waarom jullie niet als de NS en de KMNI zeggen van: ga eerder naar huis?
de NS heefd zoveel mogerlijke treinen laten rijden. ik had eer geen las van want ik ging eerder naar huis. waarom jullie niet als de NS en de KMNI zeggen van: ga eerder naar huis?
omdat ik mcn ben bij NS, en ik zo veel mogelijk reizigers toch nog thuis wilde krijgen :wink:
omdat ik mcn ben bij NS, en ik zo veel mogelijk reizigers toch nog thuis wilde krijgen :wink:
en ik ben een hoofdconducteur die slechts 8uur en 10 minuten later thuis was,..dus ruim 16uur en 33 minuten gewerkt zonder onderbrekingen.
tsja we hebben wat over voor een klant he?
wij zijn zo slecht nog niet HC :wink: :D
Mooi dat NS-medewerkers zo gedreven zijn...als het effect is dat bussen, trams, metro's, auto's fietsen en bromfietsen wel rijden en treinen niet, terwijl er ook op geen enkele manier relevante info wordt verstrekt, kan toch met geen mogelijkheid worden gesproken van een goede prestatie dacht ik zo.
Dat heeft helemaal niets te maken met het bekritiseren van individuele medewerkers die inderdaad meestal vriendelijk zijn maar wel met de con-
statering dat de NS er als organisatie op niet weinig momenten niet veel van bakt.
Zoals op 30 december dus.
johan
Mooi dat NS-medewerkers zo gedreven zijn...als het effect is dat bussen, trams, metro's, auto's fietsen en bromfietsen wel rijden en treinen niet, terwijl er ook op geen enkele manier relevante info wordt verstrekt, kan toch met geen mogelijkheid worden gesproken van een goede prestatie dacht ik zo.
Dat heeft helemaal niets te maken met het bekritiseren van individuele medewerkers die inderdaad meestal vriendelijk zijn maar wel met de con-
statering dat de NS er als organisatie op niet weinig momenten niet veel van bakt.
johan
johan
-------------------------------------------------
Dat is wel heel simpel gesteld Johan, wanneer jij klaagt over te weinig informatie dan kan ik je verzekeren dat het Rijdend Personeel die ook nauwelijks krijgt waardoor ze dikwijls reizigers moeten teleurstellen. Neem eens een kijkje in Rijdendpersoneel.nl forum dan denk ik dat je je mening wel zal moeten bijstellen. Het gaat gewoon slecht met de NS en de reisiger heeft alleen met de conducteurs te maken dus wordt er maar vanuit gegaan dat dat ook de schuldigen zijn. Mensen zouden de NS moeten bedelven onder de klachten.
En alweer een belangrijk verschil tussen het op twee na meest klantonvriendelijke bedrijf van Nederland en de busmaatschappijen....
ik heb natuurlijk de kosten van mijn kaartje teruggevraagd (4 uur vertraging) maar kreeg bericht na drie weken dat ik niks terug krijg omdat ik "het formulier niet volledig heb ingevuld"
??
De zeldzame keer dat ik iets te klagen had bij een der busmaatschappijen
kreeg ik met een week een belletje met uitleg, excuses en een omschrij-ving van de getroffen maatregelen die herhaling moesten voorkomen
Maar goed, met een beetje geluk verdwijnt NS na 2015 van de rails
Johan
Wie je ook moge zijn, anonieme doch blijkens je opmerking kennelijk bijzonder intelligente gast: wat bedoel je met je bovengemiddeld briljante repliek?
Als een voudige mens die van jouw grote geest vast iets kan opsteken ben
ik heel benieuwd!!
Johan
Wie je ook moge zijn, anonieme doch blijkens je opmerking kennelijk bijzonder intelligente gast: wat bedoel je met je bovengemiddeld briljante repliek?
Als een voudige mens die van jouw grote geest vast iets kan opsteken ben
ik heel benieuwd!!
Johan
als ns verdwijnt, komt er wel weer een ander.
in het noorden bijvoorbeeld, noordned, arriva...............................ja, dat zijn mega bedrijven (voor de klant)
denk nog eens na!!!!!!!
Graag wil ik even iets duidelijk maken. Ik ben machinist en heb die dag ook gewerkt. Er waren veel problemen. Twee daarvan waren het stuifsneeuw en de ijzel. Door de stuifsneeuw kon er uiteindelijk water komen bij elektrische installaties en als er zich ijzel vormt aan de bovenleidng kan de stroomafnemer (pantograaf) geen contact meer maken met de bovenleiding. Dus duidelijk dat je dan een problemen hebt. Ook wordt er gesproken over het forum op www.rijdendpersoneel.nl, daar wil ik graag iets over zeggen. Het merendeel van de berichten daarop zijn negatief. Als rijdend personeel zien en ervaren wij zaken die (soms) niet goed gaan. Dat forum is een mogelijkheid om daarover met elkaar te communiseren. Van enkele collega's op dat forum zou ik graag willen dat zij NS gingen verlaten. Natuurlijk gaan er dingen mis, maar kaart die aan. Mocht dat eventueel niets opleveren, jij hebt je best gedaan. Wij hebben prachtig werk, een goede CAO, wat wil je nog meer.
De reactie van de vorige schrijver is al een stuk prettiger dan die van "Sientje"....waar het natuurlijk om gaat is dat er sinds 1839, toen de eerste trein in Nederland ging rijden, er meer winters zijn geweest en ijzel en stuifsneeuw niet geheel nieuw zijn. Een individuele medewerker kan niet zo voel doen tegen de problemen die daaruit voortkomen, het bedrijf NS wel!! (En nu niet naar Prorail wijzen graag, de problemen met de rijtuigen hebben niets met Prorail te maken, de uiterst beroerde informatievoorzie-ning, ook aan het eigen personeel, ook niet).
Johan
tja, is het dan misschien wijsheid om terug te gaan naar stoomtreinen??
die hebben idd geen last van stuifsneeuw.