Bekijk Volledige Versie : Met voordeelurenkaart juist dure reis.
Sinds kort heb ik een voordeelurenkaart aangeschaft. Na meer dan 7 jaar heel vaak met de trein gereisd te hebben (en altijd met geldig ov bewijs) zat ik laatst om iets voor 09.00u in de trein van Schiphol naar Groningen. De trein vertrok iets later en heb 'm zo onverwachts kunnen halen, waardoor ik onverwachts voor 09.00u moest reizen. Met een verbinding later kom je 45 min later aan. Na een hele lange vliegreis en met een reis naar Groningen van nog 2,5 uur voor de boeg was het geen optie om daarop te wachten. Maar had ik dat toch maar gedaan... Om 09.30u kwam een conducteur die zich bedacht dat mijn reis iets voor 09.00u was begonnen en dus een euro extra had moeten betalen voor die drie minuten. BOETE!
Beste Marloes,
Heel begrijpelijk dat je niet blij bent met deze boete. Ik vind het vervelend voor je. Maar hij is terecht gegeven. De 9.00-uurgrens is duidelijk, ondanks de lange vliegreis.
onzin, de controle was om 9.30, de trein had vertraging. Verdonk-achtige rechtlijnigheid ten top.
Je geeft zelf aan dat je voor 9.00 uur gereisd hebt. Dat de controle na die tijdgrens heeft plaatsgevonden maakt niets uit. En inderdaad, regels zijn regels. En dat die trein vertraging had staat los van dit feit.
. De trein vertrok iets later en heb 'm zo onverwachts kunnen halen, waardoor ik onverwachts voor 09.00u moest reizen.
Moest reizen!!!
je had normaal toch ook een trein later genomen, je moest niks, je wou een trein eerder pakken (omdat deze trein er nog stond)
Of de boete terrecht is ? maar je had wel een keus om deze trein te laten gaan en de trein te nemen waarop je gerekend had !
Ik heb ook een soortgelijke ervaring gehad met dat verschil dat ik zonder het te weten een kaartje had gekocht dat pas na 19:00 's avonds geldig was. Voordeel mijn kant was 2,00. De controleur attendeerde mij op het feit dat ik een ongeldig kaartje had, vervolgens moest ik een nieuw kaartje kopen en natuurlijk de boete betalen. Ik begrijp dat mijn onoplettendheid mij duur komt te staan, maar de conducteur kan zelf ook wel bedenken dat ik echt niet voor een voordeel van 2,00 het risico van een boete ga lopen en dus te goeder trouw handelde. Verder vind ik het belachelijk dat ik nu een nieuw kaartje moest kopen ipv een bijtelling, want dit betekent dat zwartrijders in zo'n geval goedkoper uit zijn dan mensen die door onoplettendheid een fout kaartje kopen. Dit kan nooit de bedoeling zijn van de NS regels en ik vind dat conducteurs hier ook te weinig speling in krijgen. Ik vind de straf in mijn geval niet in verhouding tot de overtreding...zeker niet wanneer je bedenkt dat zwartrijden goedkoper was geweest. Ik koop altijd netjes een kaartje en zal voortaan wel 3x kijken of ik het goede heb gekocht, maar de NS mag ook best wat klantvriendelijker optreden in gevallen dat de reiziger beleefd te kennen geeft een fout te hebben gemaakt.
Zie topic: Zwartrijden goedkoper.
Als aanvulling: de discussie waarom iemand geen of geen geldig vervoerbewijs heeft hoort niet op de trein thuis. Daar is NS-Klantenservice voor om te kijken of de reiziger inderdaad recht van spreken heeft. De regels zijn duidelijk.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: regels zijn regels. :twisted: :twisted: :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted: :!: :!: :!:
BELAGGELIJK en ZEER IRRITANT
Voor mij nooit meer NS