PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom staan echte vertragingen niet op de NS planner?

Unregistered
20-12-09, 11:36
Mijn 14-jarige dochter vertrok vanochtend met de trein en ik heb gedurende het hele traject de route in de gaten gehouden op de NS-site. Bij vertrek was er 6 minuten vertraging en de voorspelling was dat de vertraging bij de aankomst in Utrecht zou zijn opgelopen tot 9 minuten. Maar op de site zie ik de vertraging zelfs helemaal verdwijnen. Dus ik denk: mooi, dat hebben ze ingehaald dus geen problemen voor mijn dochter. Achteraf hoor ik dat er in het traject een vertraging van 30 minuten zat!

Weten de mensen die vaker reizen of dit klopt?(dat dus vertragingen niet meer te zien zijn op de website of er helemaal niet op terecht komen?)

Unregistered
21-12-09, 15:21
Weten de mensen die vaker reizen of dit klopt?(dat dus vertragingen niet meer te zien zijn op de website of er helemaal niet op terecht komen?)

Dit klopt zeker. De routeplanner, geen wel vertragingen aan (zij het af en toe met terugwerkende kracht) en zelfs nog beter dan de borden op de perrons zelf. Echter Het houd toch niet het tempo bij van de werkelijke vertragingen.

Wanneer dit veel trajecten / treinen tegelijk zijn wordt dit opgevangen door het om te laten roepen op de stations (niet op internet te zien). Zowel internet als perron borden gingen gister (zondag) bijvoorbeeld helemaal nergens over. Zelfs de terminals van conducteurs hadden geen weet wanneer er ooit nog iets ging rijden en treinen die op hun schermen verschenen, verdwenen ook weer zonder het station (Rotterdam) te passeren. Onmogelijk dus :D

Waren mensen van 08.00u tot 21.00 onderweg van maastricht naar almere. Had ik nog mazzel met 6 uur onderweg van R'dam naar Hilversum.