PDA

Bekijk Volledige Versie : Storingen

conducteur
31-12-05, 01:14
Storingen

30 december Weersomstandigheden Door de weersomstandigheden is de treindienst in het hele land ernstig ontregeld. Hierdoor rijden er slechts zeer beperkt treinen. Prognose: Deze situatie blijft de rest van de avond ongewijzigd. NS adviseert u, indien mogelijk, niet meer te reizen.

Het schijnt dat de wissels waren bevroren. Misschien dat ze aan railverwarming moeten gaan denken.

31-12-05, 10:30
rails hoeven niet verwarmd te worden. Wissels wel en dat bestaat al. Echter door de stuifsneeuw bleef de boel een beetje opgehoopt zodat de verwarming hard moest werken op de boel te smelten.

31-12-05, 11:01
Ja maar kan daar dan geen rekening mee gehouden worden? We zitten nog steeds in nederland waar je dit soort weer kan verwachten. Het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.

01-01-06, 21:03
Voor de storingen aan de infra structuur moet je niet bij de NS wezen maar bij de firma Prorail of bij hun baas Minister Carla Peijs

01-01-06, 22:56
Voor de storingen aan de infra structuur moet je niet bij de NS wezen maar bij de firma Prorail of bij hun baas Minister Carla Peijs

Ja hallo, laten we gaan klagen bij de fabrikanten van de apparatuur en de leveranciers van de treinen of nee de fabrikanten van de apparatuur die de apparatuur levert aan de fabrikanten van de apparatuur die de ns gebruikt! Beetje kletsverhaal vind je niet?

Het zijn de Nederlandse Spoorwegen en die zijn verantwoordelijk. Het gaat hier om het orgaan en niet de mensen persoonlijk. Ik weet ook wel dat de conducteur op de trein niet de schuldige is voor de vertraging maar ik mag hem daar toch wel op aanspreken? Hij is daar toch als vertegenwoordiger van de ns? Of moeten we genoegen nemen met een reactie als "weet ik veel, ik werk hier alleen maar. Hiervoor moet je bij de minister zijn". Ja daag...

02-01-06, 05:53
En toch is het zo.
NS is niet verantwoordelijk voor storingen aan wissels/seinen ed.
Klinkt lullig, maar daarvoor moet je toch echt bij ProRail zijn, dat is de beheerder van de gehele spoor infrastructuur.

02-01-06, 09:04
rails hoeven niet verwarmd te worden. Wissels wel en dat bestaat al. Echter door de stuifsneeuw bleef de boel een beetje opgehoopt zodat de verwarming hard moest werken op de boel te smelten.

Er zijn in Nederland denk ik meer dan 50000 wissels, als ze die allemaal om moeten gaan bouwen zodat ze ook bij hevige storm en extreme stuifsneeuw blijven werken dat kost miljarden.
Jouw prijskaartje zal dan nog hoger moeten worden, en dat voor hooguit 3 dagen extreem weer.?????????

02-01-06, 09:09

Ja hallo, laten we gaan klagen bij de fabrikanten van de apparatuur en de leveranciers van de treinen of nee de fabrikanten van de apparatuur die de apparatuur levert aan de fabrikanten van de apparatuur die de ns gebruikt! Beetje kletsverhaal vind je niet?

Het zijn de Nederlandse Spoorwegen en die zijn verantwoordelijk. Het gaat hier om het orgaan en niet de mensen persoonlijk. Ik weet ook wel dat de conducteur op de trein niet de schuldige is voor de vertraging maar ik mag hem daar toch wel op aanspreken? Hij is daar toch als vertegenwoordiger van de ns? Of moeten we genoegen nemen met een reactie als "weet ik veel, ik werk hier alleen maar. Hiervoor moet je bij de minister zijn". Ja daag...

Beste rene,
waarschijnlijk heb je een paar jaar geslapen of je begrijpt het niet.
De politiek heeft het bedrijf opgesplitst.
in Jip en Janneke taal:
NS rijdt de treintjes. Prorail (overheid) verhuurt de rails, wissles, bovenleiding enz...
Vergelijk het maar met je auto die rijd NS en om te mogen rijden betalen we wegenbelasting voor het spoor.
NS kan daar dus helemaal niets aan doen, sterker nog NS vndt dit heel erg, zij willen dolgraag klanten vervoeren zonder problemen want dat is hun brood.
De overheid heeft de afgelopen jaren de huur van het spoor met ongeveer 250% verhoogf, ja je leest het goed.
NS moet dus veeeeeel meer huur betalen voor een steeds slechter spoor.
Dan is een prijsverhoging van3 % niet veel toch? nee zelfs heel noodzakelijk anders rijdt er binnenkort helemaal geen trein meer.

02-01-06, 10:37
Ik denk toch echt dat jullie het niet begrijpen. En je Jip en Janneke taal kun je bij je houden of kun je gewoon niet anders?

Als de NS volgens jullie standaarden moet werken dan kunnen ze op het station elke dag omroepen dat ze vandaag waarschijnlijk vertragingen ooplopen dus is alles opgelost. Jullie begrijpen gewoon niet wat het inhoud om een commercieel bedrijf te zijn en dat de klant boven alles moet gaan. Nee de NS wilde graag veel centjes verdienen zonder stil te staan dat hier iets tegenover moet staan zoals er voor zorgen dat alle materiaal in orde is en betere contracten afsluit voordat je begint.

Wat een gelul om maar steeds een ander de schuld te geven terwijl het daar helemaal niet om gaat. Ik koop een kaartje bij de NS en NIET bij ProRail dus mijn geklaag komt terecht bij de NS! Zij zijn degene die mij voor een bepaald (veel te hoog) bedrag een service claimen te verlenen en dat verzaken ze keer op keer.

Als jij een pak koeken koopt bij de Albert Hein en de koeken zijn bedorven ga je toch ook terug naar de AH om daar een ander pak of je geld terug te vragen en niet de fabrikant of de leverancier van het zetmeel of andere ingredienten? Snappen jullie nu misschien wat ik bedoel?

02-01-06, 19:54
Ik heb het vrijwel nooit meegemaakt dat bijvoorbeeld in Duitsland een trein niet reed vanwege sneeuwval, of vanwege bladeren op de rails. Het gekke is: daar waaien de bladeren steeds net naast de rails, en in Nederland blijven ze er precies op liggen, waardoor in het hele land de dienstregeling in het honderd loopt.

Ik denk dat ik hier met een klein voorbeeld aangeef wat de schrijver van het bericht hierboven bedoelt: het is net als garantie op een televisie. Wanneer die kapot gaat, verwijst de winkelier je vaak naar de fabrikant, terwijl je weldegelijk je televisie in de winkel hebt gekocht, en niet bij de fabrikant. Daar doe je zaken mee, immers.

02-01-06, 20:52
Het probleem met sneeuwval en gladde sporen komt overal voor.
Het hangt vooral af van het type trein.
In duitsland rijden volgens mij meer treinen met locomotieven ervoor.
de meeste van deze treinen hebben blokken remmen en houden de wiielen dus stroef.
De meeste treintypes in Nedereland hebben schijfremmen, de wielen zijn dus gladder.... die wielen zijn van staal en de rails is van staal, eenbeetje vervuiling lijdt dan al tot slip.
Je zou dus kunnen zeggen dat NS de verkeerde treinen koopt. Ja daar is inderdaad wat voor te zeggen. Schijfremmen hebben o.a. als voordeel dat je er prettiger mee kunt remmen. comfort.

02-01-06, 21:19
Bij welk weerstype kan de ns wel rijden?? Is het te warm dan gaan de bruggen niet meer open of dicht. Koelt het af dan heb je blikseminslagen, in de herfst vierkanten wielen in de winter zijn de wissels bevroren en de sporen te glad en als het waait dan breken de bovenleidingen. In de lente last van hitige diertjes die op het spoor lopen Volgens mij hebben ze bij de ns gewoon een smoesenboek zodat ze altijd wel iets kunnen vinden als excuus.
Hoe kan het dan dat je in landen zoals japan de treinen op de seconde rijden? Niet omdat het weer daar anders is
De ns had gewoon een staatsbedrijf moeten blijven, dan hadden we er tenminste iemand op aan kunnen spreken

03-01-06, 09:37
Bij welk weerstype kan de ns wel rijden?? Is het te warm dan gaan de bruggen niet meer open of dicht. Koelt het af dan heb je blikseminslagen, in de herfst vierkanten wielen in de winter zijn de wissels bevroren en de sporen te glad en als het waait dan breken de bovenleidingen. In de lente last van hitige diertjes die op het spoor lopen Volgens mij hebben ze bij de ns gewoon een smoesenboek zodat ze altijd wel iets kunnen vinden als excuus.
Hoe kan het dan dat je in landen zoals japan de treinen op de seconde rijden? Niet omdat het weer daar anders is
De ns had gewoon een staatsbedrijf moeten blijven, dan hadden we er tenminste iemand op aan kunnen spreken

Beste M,

Ns kan bij elk weertype rijden.Maar zoals ik al eerder schreef ,de infra structuur zoals rails,bruggen,wissels,bovenleiding of seinen is in handen van de staat.Daar kan NS niks meer aan doen ,behalve een klacht indienen bij de minister.Storingen aan de teinen daar kan de Ns wel weer wat aan doen,kwestie van goed onderhoud.
Hoe het kan dat er in Japan de treinen zo punctueel rijden is simpel.Een regime die te vergelijken is met de tijd dat Stalin aan de macht was in Rusland heerst er bij de Japanse spoorwegen.En alles is onder controle van de staat.dat de NS een staatsbedrijf had moeten blijven ben ik we met je eens.Maar dat mag weer niet volgens de Europeese regeltjes.En aangezien Nederland als braafste jongetje van de klas voor op loopt hebben ze het al verandert zoals het nu is.Frankrijk is wat dat aan gaat een heel ander verhaal.Die president van hun zegt gewoon"de spoorwegen zijn van de staat en de spoorwegen blijft van de staat".
En voor je klachten kan je gewoon terecht bij de klachten commissie of bij de geitenwollensokkenclub Rover.

03-01-06, 10:52
De klachtencommissie? Laat me niet lachen! En waarom zijn mensen die klagen over de NS nu opeens geitenwollensokken types?

03-01-06, 14:10
Ik vind het niet meer dan normaal om te klagen bij de NS.

Ik werk zelf bij een Zorgverzekeraar en als er iets niet vergoed wordt en iemand klaagt daar over, wordt er ook niet gezegd: ga maar naar minister Hoogervorst. Dan wordt het gewoon bij ons opgelost. En dat moet de NS ook doen.

Tuurlijk zijn er zaken waar de NS niks aan kan doen, weeromstandigheden, zelfmoordernaars enzo. Maar geef dan eens goede informatie. Wat heb ik aan 'heeft een onbekende vertraging'?? Kom met feiten. Zeg dat de trein gewoon niet rijdt en zet bussen in, maar laat mensen niet in het ongewisse.

what ever
04-01-06, 10:32
De klachtencommissie? Laat me niet lachen! En waarom zijn mensen die klagen over de NS nu opeens geitenwollensokken types?

Ron wel even lezen wat er staat. :wink:
De klagers zijn geen geitenwollensokken.

Ik doel op de club Rover.De geitenwollensokkenclub,die als het maar even kan de Ns en zijn Personeel in een zwart daglicht plaatst. :D
En de klachtencommisie is momenteel zeer goed bezet met personeel,dus die kunnen je best verder helpen. :P

05-01-06, 17:14
Ja das natuurlijk onzin he. Als we toch gaan vergelijken vergelijk dan transportsectoren:

Als je met de taxi naar Schiphol gaat en er is een file, ga je dan klagen omdat de taximeter doorloopt?
Die taxichauffeur kan er nl niets aan doen dat er een file is. Misschien wel degene die voor de wegen zorgt, nl V&W die te weinig heeft geinversteerd in de wegen al die jaren.

En als de zelfde taxichauffeur om moet rijden omdat een weg is afgesloten (door bijv omgevallen bomen ofzo) ga je dan ook tekeer omdat ie zijn meter niet uitzet???

05-01-06, 17:22
Volgens mij gaat het geklaag niet over omgevallen bomen en de zelfmoorden als het de vertragingen betreft.

johnn1954
05-01-06, 19:23
Ik vind het niet meer dan normaal om te klagen bij de NS.
Helemaal mee eens.........maar dan wel gefundeerde klachten

Ik werk zelf bij een Zorgverzekeraar en als er iets niet vergoed wordt en iemand klaagt daar over, wordt er ook niet gezegd: ga maar naar minister Hoogervorst. Dan wordt het gewoon bij ons opgelost.
Mmmmm dat er mogelijk niet gezegd wordt 'ga maar naar de minister' kan zijn.....maar opgelost????
Het lijkt mij toch niet dat als iets (volgens de richtlijnen (van de minister?)) niet meer vergoed wordt, het dan bij een klacht ineens wel vergoed wordt (lees: opgelost)

Tuurlijk zijn er zaken waar de NS niks aan kan doen, weeromstandigheden, zelfmoordernaars enzo. Maar geef dan eens goede informatie. Wat heb ik aan 'heeft een onbekende vertraging'?? Kom met feiten. Zeg dat de trein gewoon niet rijdt en zet bussen in, maar laat mensen niet in het ongewisse.
Geloof me.....als er omgeroepen wordt dat een vertraging onbekend is...is die ook onbekend.
Het is niet zo dat als men een trein moet opheffen er 'maar' omgeroepen wordt dat ie een onbekende vertraging heeft.
Kan een trein niet rijden is inderdaad een optie om bussen in te zetten.
Echter....die zitten niet in de binnenzak van de een of ander.
Op het moment dat er besloten wordt dat er bussen ingezet gaan worden, moet er contact gezocht worden met een busmaatschappij......deze moet dan bussen beschikbaar hebben......vervolgens de (reserve)chauffeurs thuis bellen om te komen werken.
Deze chauffeurs moeten dan naar de garage, een bus pakken en naar de plaats waar NS ze wil hebben.................kortom een verhaal van minimaal anderhalf uur (en dan gaat het snel).
Uiteraard hangt daar ook nog een behoorlijk prijskaartje aan(in het gulden tijdperk heb ik wel eens bedragen gehoord van Fl. 1200,-- per bestelde bus.......en dan had ie nog geen meter gereden, die kosten kwamen er dan nog bij),dus je begrijpt dat er niet 'zomaar' (voor de zekerheid, zeg maar) bussen besteld (kunnen) worden.

what ever
06-01-06, 16:00
Volgens mij gaat het geklaag niet over omgevallen bomen en de zelfmoorden als het de vertragingen betreft.

Waar gaat het dan wel om Herman?

Vertragingen hebben verschillende oorzaken.
Het kan zijn door werkzaamheden al dan niet uitgelopen.
Storingen aan het materieel.
Storingen aan de Infrastructuur.(seinen,wissels,bovenleidingen,over wegen,bruggen)
Storingen door mensen die de trein hebben uitgezocht om aan het,
in hun ogen slechte leven een eind te maken.
En wat te denken aan de medereiziger die het vertikt om een kaartje te kopen en geen legetimatiebewijs bij zich heeft en erg agressief wordt.Dan wordt de politie er bij geroepen en die is niet altijd snel ter plaatse.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.Maar dat heeft geen zin.
En wat de informatie naar de reiziger toe betreft,die kan misschien/zeker beter maar dan moet er wel juiste informatie voor handen zijn.Als er gewoon een l*lsmoes wordt opgehangen dan komt dat zo boven water.
Bij een begin van een verstoring is niet altijd de juiste info ter beschikking. :D

09-01-06, 21:26
DAMES EN HEREN ........... ER LIGGEN BROODKRUIMELS OP DE RAILS......NS ZET MUSSEN IN...........!

13-01-06, 01:31
DAMES EN HEREN ........... ER LIGGEN BROODKRUIMELS OP DE RAILS......NS ZET MUSSEN IN...........!

Die heb je vast gezien in Arnhem :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

14-01-06, 13:40

--------------------------------------------------
Moet zijn MUTSEN :mrgreen:

01-02-06, 23:13
Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
VLUG, met alle risico's of
VEILIG, kan dus wat langer duren maar dan dus morgen gezond weer op.
Mijn voorkeur is het tweede.
Er wordt wat afgezanikt in Nederland.

02-02-06, 09:20

inderdaad.... een toppertje. :D

02-02-06, 09:24
Wat een gezeur over die vertragingen..............
Binnen een paar minuten komt de volgende trein er al weer aan.
Was laatst in duitsland, heb daar een aansluiting gemist i.v.m. sneeuwval.
Kon ik mooi 2 uur wachten op de volgende trein. nergens koffie of een broodje te krijgen.
Heb een kwartier de stad in moeten lpen om in een aftands kroegje een beetje te kunnen opwarmen.
Dan is hier toch alles god geregeld hoor.
Het zou alleen wel prettig zijn als op ale stations de loketten weer opengingen, desnoods in een andere vorm.

20-02-06, 23:14
[quote="Anonymous"]Ik heb het vrijwel nooit meegemaakt dat bijvoorbeeld in Duitsland een trein niet reed vanwege sneeuwval, of vanwege bladeren op de rails. Het gekke is: daar waaien de bladeren steeds net naast de rails, en in Nederland blijven ze er precies op liggen, waardoor in het hele land de dienstregeling in het honderd loopt.

Nee daar sneeuwen ze soms wel eens in en mag je er een paar dagen in kamperen

23-02-07, 23:35
Als je met je fiets of met je auto in een gat in de weg dondert waar ga je dan klagen? Juist, bij de wegbeheerder, de gemeente of Verkeer en Waterstaat. Nou dat is op het spoor ook zo. Simpel he!!!!