Bekijk Volledige Versie : Hoezo indentificatieplicht?
barbara van beers
27-01-06, 22:50
Al drie jaar lang word ik lastig gevallen met bekeuringen, incassobureau's, deurwaarders voor het reizen in de trein zonder geldig kaartje. Terecht zal je misschien denken....alleen reis ik nooit met de trein. Er is dus iemand die constant op mijn naam zwart rijdt...meestal in de buurt van Almere. Ik heb geen flauw idee wie het is en ik ben ook mijn identificatiebewijs/rijbewijs niet kwijt of ooit verloren.
Maar denk nu niet dat met een telefoontje of brief naar de NS of de Incasso Unie het probleem word opgelost. Ik ben al drie jaar bezig...heel vervelend. Er wordt helemaal niets aan gedaan...nee mevrouw we kunnen er niets aan veranderen, als het eenmaal in het systeem staat kunnen wij niets meer doen. Ook geen mailing naar alle conducteuren 'mochten jullie een zwartrijder tegenkomen met naam:...... houdt deze persoon dan aan'.. Nee daar kunnen we allemaal niet aan beginnen.
Nu dacht ik...1 januari 2006...Nu is de identificatieplicht van toepassing...eindelijk ben ik van die bekeuringen, bedreigingen en incassobureau's af....Als de betreffende zwartrijder weer mijn naam gebruikt moet degene zijn legitimatie laten zien en wordt anders overhandigd aan de spoorwegpolitie.... Mooi niet dus. Ik heb dit jaar alweer 3 bekeuringen te pakken en het is nog niet eens Februari....
Wat moet ik nu doen om dit eens te laten stoppen??? Ik ben het niet geweest!!!
Mocht iemand van de NS dit lezen...in jullie systeem kunnen jullie vast zien hoeveel meldingen ik hier al van gemaakt heb... Waarom doen jullie hier niets mee??? Ik ben het meer dan zat!
Ik zit er zelfs aan te denken het te laten voorkomen...uhmm laster?
Het moet nu een keer afgelopen zijn.
Al drie jaar lang word ik lastig gevallen met bekeuringen, incassobureau's, deurwaarders voor het reizen in de trein zonder geldig kaartje. Terecht zal je misschien denken....alleen reis ik nooit met de trein. Er is dus iemand die constant op mijn naam zwart rijdt...meestal in de buurt van Almere. Ik heb geen flauw idee wie het is en ik ben ook mijn identificatiebewijs/rijbewijs niet kwijt of ooit verloren.
Maar denk nu niet dat met een telefoontje of brief naar de NS of de Incasso Unie het probleem word opgelost. Ik ben al drie jaar bezig...heel vervelend. Er wordt helemaal niets aan gedaan...nee mevrouw we kunnen er niets aan veranderen, als het eenmaal in het systeem staat kunnen wij niets meer doen. Ook geen mailing naar alle conducteuren 'mochten jullie een zwartrijder tegenkomen met naam:...... houdt deze persoon dan aan'.. Nee daar kunnen we allemaal niet aan beginnen.
Nu dacht ik...1 januari 2006...Nu is de identificatieplicht van toepassing...eindelijk ben ik van die bekeuringen, bedreigingen en incassobureau's af....Als de betreffende zwartrijder weer mijn naam gebruikt moet degene zijn legitimatie laten zien en wordt anders overhandigd aan de spoorwegpolitie.... Mooi niet dus. Ik heb dit jaar alweer 3 bekeuringen te pakken en het is nog niet eens Februari....
Wat moet ik nu doen om dit eens te laten stoppen??? Ik ben het niet geweest!!!
Mocht iemand van de NS dit lezen...in jullie systeem kunnen jullie vast zien hoeveel meldingen ik hier al van gemaakt heb... Waarom doen jullie hier niets mee??? Ik ben het meer dan zat!
Ik zit er zelfs aan te denken het te laten voorkomen...uhmm laster?
Het moet nu een keer afgelopen zijn.
reeds eerder waren er mensen die zo,n zelfde probleem hebben gehad.
de oplossing is niet echt moeilijk,echter wel vervelend!
u spendeert er tijd aan en heeft niets misdaan.
als u naar de spoorwegpolitie gaat(ook aangifte doen aub) zal er een interne mededeling worden geplaatst op alle grote stations in nederland(standplaatsen van rijdend personeel)het controlerende personeel zal de persoon dan gaan aanhouden.
u kunt ook naar de ns klantenservice gaan om te vragen of men ervoor kan zorgen dat voor deze persoon een melding kan worden geplaatst in de railpocket(zakkomputer)van alle conducteurs.
dan zal het toch gaan gebeuren dat deze persoon zal worden aangehouden.
veel succes((beertje?haha)mevr.v beers en ik zou graag van u horen of het lukt!!!!
Enige tijd geleden stond er in de Railpocket (zakcomputer voor conducteurs en machinisten) een oproep om uit te kijken naar een persoon die een personalia opgaf van iemand anders. Uiteraard met dezelfde vervelende gevolgen als die u ondervindt, mevrouw van Beers. Zelf ben ik machinist en kan daarom verder helaas niets voor u betekenen. Legitimatie, als iemand zegt dit niet bij zich te hebben wordt het voor een conducteur moeilijk. Hij/zij zal moeten beslissen: vertraging maken om te wachten op de politie of maar aannemen dat de opgegeven gegevens kloppen. En juist hier wringt hetgeen op papier staat hoe te handelen en de praktijk. Maar dat is uw probleem niet of juist wel! Als ik u was zou ik proberen met iemand van de (Spoorweg)-politie een afspraak te maken en dit voor te leggen. Hier is duidelijk sprake van een strafbaar feit. Ik wens u succes en sterkte toe.
Ik ga woensdagavond eerst maar eens aangifte doen bij de plaatselijke politie, dit is wat de spoorwegpolitie mij adviseerde. Zij konden er dus ook niet zoveel mee. Ik heb bij de NS een schuldoverzicht aangevraagd om daarmee aangifte te kunnen doen maar wat denk je...hoe snel ze zijn met de bekeuringen...een schuldoverzicht toesturen duurt 2 tot 3 maanden.
Wat ik dus nog niet snap is waarom ik niet in de railpocket terecht kan komen, ik bedoel...ik ben nu drie jaar en 3 bekeuringen per maand verder en ik ben nog steeds nergens.
Eerst maar eens kijken wat die aangifte voor mij zal doen..
Bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte.
Dat het allemaal zo lang duurt bij de ns is dat zei alles maar weer doorsturen naar een ander en er nooit echt gelijk iemand bezig gaat met je probleem. Dit bedrijf is zo groot en zo ongestructureerd dat volgens mij alles wat binnenkomt op een grote stapel komt te liggen waarvan iedereen die zin heeft wanneer hij wil een case vanaf kan pakken. Je begrijpt dat hier tussen het spelen van patience, emailen en surfen weinig tijd voor is. :(
Ja je moet het willen of niet natuurlijk, maar als je je adres hier op de site geeft, dan word dat echt wel door de Hc opgeschreven, en als we die misbruiker dan tegen komen, geloof me, dan hangt ie.
Je postkode is wel genoeg, is ook makkelijk te onthouden.
Ja ik ben dus inmiddels op mezelf gaan wonen en de post van de NS komt dus nog bij mijn ouders terecht...postcode 1215 JW. Wat betekent Hc eigenlijk?
Ik heb de spoorwegpolitie gebeld van de week en het probleem uitgelegd...: 'ja heel vervelend voor u mevrouw, maar doet u eerst maar aangifte bij de politie in uw woonplaats' (Hilversum dus.)
Dat heb ik gisteren dus geprobeerd te doen, ik was er om 19.30 en ging er pas 20.45 weg. Ze konden niets voor me betekenen. Ten eerste vonden ze het al raar dat de Spoorwegpolitie (door hun genoemd SpoPo) mij naar hen verwees en ten tweede wisten ze niet waarvan ze dan aangifte moesten doen...Ik werd overigens wel best vriendelijk geholpen.
Dus ik de Spoorwegpolitie gebeld vanochtend met dat verhaal...en je raadt het nooit... Zij vonden het weer een vreemd verhaal van de Politie Hilversum. Want ze hadden aangifte kunnen doen van naamvervalsing...
Maar goed ik heb nu een afspraak met de Spoorwegpolitie a.s. zaterdagochtend om aangifte te doen. Daar ben ik best blij om... (ik ben blij dat ik aangifte kan dan, kunen jullie het je voorstellen). Daarvoor moet ik wel op het stationshal zijn in Utrecht...Dat gaat me weer een paar uur kosten... Je moet wat over hebben om je recht te kunnen halen hier in Nederland.
Ik houd jullie op de hoogte..
Ik ga overigens zaterdag NIET met de trein....of dan wel onder een valse naam...hahaha
HC betekent hoofdconducteur. Zijn er meerdere hc's op een trein dan is één van hen 'chef trein', dus eigenlijk de 'leider'. Dan heb je ook nog PBT, proces bijzondere taken. Deze collega's komen met meerdere personen op een trein voor controle. En de allerbelangrijkste :D is de mcn, de machinist.
HC betekent hoofdconducteur. Zijn er meerdere hc's op een trein dan is één van hen 'chef trein', dus eigenlijk de 'leider'. Dan heb je ook nog PBT, proces bijzondere taken. Deze collega's komen met meerdere personen op een trein voor controle. En de allerbelangrijkste :D is de mcn, de machinist.
-------------------------------
Ohhhhhhhhhhhhhhh mijn dochter dacht Hulp Clown :D
. En de allerbelangrijkste :D is de mcn, de machinist.
Meester............elke aap kun je op een knoppie leren drukken :lol: