PDA

Bekijk Volledige Versie : NS pakt reizigersoverschot aan

Z. Bussenin
27-01-06, 02:50
Het gaat goed met NS. Na jaren van ellende nam het aantal reizigers in 2005 voor het eerst weer toe. Ook waren er meer reizigers tevreden over de goede dienstverlening die NS altijd probeert neer te zetten. Nu de reiziger het vertrouwen in NS weer aan het herwinnen is, heeft NS dan ook de mogelijkheid om selectiever te zijn bij het selecteren van de reizigers die ze willen vervoeren.

Volgens een anonieme woordvoerder heeft NS het liefst 'reizigers die een kwartier voor tijd op het station zijn om een kaartje te kopen en rustig wachten op de trein, ook al heeft die vertraging. Het soort reizigers dat de spoorwegen in de 19e eeuw had, toen alles met de trage stoomtreinen nog veel langzamer ging'. Het allerbelangrijkste is dat het aantal overstappende reizigers tot het minimum beperkt wordt. 'Overstappen is niet alleen vervelend voor de reizigers, maar ook voor de NS. Vroeger wachtte een trein nog wel eens om een aansluiting over te nemen, maar dat kan nu niet meer. Het is het allerbelangrijkste dat onze mooie treintjes op tijd rijden en dat kan wel eens betekenen dat een reiziger zijn overstap mist en een trein later moet nemen', aldus de woordvoerder.

Daarom wordt dan ook geprobeerd om zo vaak mogelijk voor de neus van de overstappers weg te rijden als een trein vertraging heeft. In 2007 komt er een nieuwe dienstregeling, waardoor er een flink aantal overstappen om zeep geholpen wordt. Waar een reiziger nu soms kan overstappen op een trein die aan de andere kant van het perron al klaar staat om een minuut later te vertrekken, zal dat vanaf volgend jaar minder voorkomen. 'We geven onze reizigers meer tijd voor hun overstap, zo'n kwartier. Mocht een trein te laat zijn, kan dat worden opgevangen door de langere overstaptijd. In de tussentijd kunnen ze genieten van onze mooie, comfortabele stations', aldus woordvoerder Beun de H.

22-12-06, 19:16
hallo,

Je kunt wel trots zijn op NS, maar dan moet je ook liegen tegen jezelf.
Ik ga je een aantal vragen stellen, probeer ze te beantwoorden.
1. Waarom zijn treinen altijd overvol en adem je in de trein de lucht in die je vieze dikke buurman net heeft uitgeadamend?
2. Waarom zijn treinen vrijwel altijd te laat?
3. waarom zou ik mijn werk niet opzeggen onmdat iuk te lang met die vieze treinen reis?
4. Waarom neem ik voortaan niet de auto?

Ik verwacht je antwoord!