PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemd.

23-02-07, 20:55
Vannavond bracht ik mijn schoonmoeder voor het eerst weg naar treinstation Ypenburg In Den Haag. Super makkelijk zeg ik nog tegen haar, als je de trein van 19.15 heb je maar een overstap in Den Haag zelf, en rij je zo in een keer naar Alkmaar. We staan aan het begin van het station bij de trap en het wachthokje keurig optijd. We zien in de verte de trein aankomen en nemen afscheid. Ze begint richting de trein te lopen want die is echt een heel eind voor ons gestopt. Ze loopt niet snel dit ook omdat ze niet een van de jongste meer is. En wat gebeurt er tot onze verbazing we zien de conducteur uit de deur hangen en de deuren gaan dicht. Op het perron waren op dat moment wel getelt 3 mensen uitgestapt en ik sta met mijn dochter oma nog vrolijk uit te zwaaien er is dus maar een iemand die richting trein loopt. Wat heeft die conducteur bezielt om de deuren te sluiten. Op het moment dat de trein in beweging komt drukt oma nog op het knopje van de deur. Maar de trein rijd genadeloos door. Ik maak nog een vragende beweging naar de machinist maar die haalde rustig zijn schouders op.

Ik wordt hier zo moedeloos van.
Waarom stopt zo'n trein zo aan het begin van het perron en als dat altijd zo is waarom wordt dit dan niet aan gegeven. Mijn schoonmoeder had alleen rennend de trein kunnen halen.

Openbaar vervoer of beter gezegt openBAAL vervoer. Vreselijk.

:twisted: :twisted: :twisted:

23-02-07, 23:49
In Ypenburg staat halverwege het perron een sein waar de trein niet voorbij mag rijden.
Ook de frontliners vinden dit belachelijk
Uw klacht is volkomen terecht, hier is kennelijk niet over na gedacht.
Advies: klagen bij Prorail

25-02-07, 01:53
Persoonlijk schat ik dat de stopplaats van de trein op zo'n vijftig meter afstand verwijderd is van de plek waar de reizigers het perron betreden. Dit alles heeft te maken met het wissel dat op Ypenburg ligt. Op zich een klantonvriendelijke situatie. Ik begrijp ook niet dat ProRail hiervoor gekozen heeft.