30-01-07, 18:21
Op 12 December ben ik mijn OV jaar kaart voor het eerst in 4 jaar tijd vergeten. Dit kan gebeuren een gelukkig heeft de NS hiervoor een regeling. De Conducteur zei tegen mij dat het geen probleem was maar dat hij wel een boete moest uitschrijven. Echter zou ik dan een acceptgiro krijgen van 0 euro. 2 Dagen later had ik inderdaad een acceptgiro in de bus maar dan wel van 59.80. Nou ja kan gebeuren dacht ik dus even bellen met de NS. Daar krijg ik te horen dat ik eerst het geld moet overmaken, dan een formulier invullen voor teruggave van mijn geld en dan zou ik mijn geld terug krijgen en omdat ik student ben kan dit niet anders want dat staat de IBG niet toe. De vrouw die ik trouwens aan de telefoon had was totaal NIET vriendelijk maar dat terzijde. Het bedrag moest binnen 7 dagen overgemaakt worden anders kwam er nog eens een boete boven op. Nu heb ik gelijk maar dat geld overgemaakt en ben direct daarna het formulier gaan halen en heb deze ter plekke ingevuld en opgestuurd.
Nu kreeg ik vorige week, 22 januari eindelijk een brief in huis dat ik mijn geld terug krijg maar dat het zeker nog 3 weken duurt! Hierop heb ik weer met de NS gebeld, ben ondertussen al bijna 50 euro kwijt aan het betaalde nummer die alleen maar tijdens kantoor uren open is en ik dus gedwongen ben mobiel te bellen, dus de extra kosten ook nog eens heb, met de vraag waarom het zo lang duurt. Daar word mij verteld dat dit normaal is en zo in de voorwaarde staat. Nu heb ik gevraagd waar dat in de voorwaarde staat maar dat wist ze niet. Ook kende ze niemand die wist waar dat wel weet waar het staat. Dus ben ik zelf maar even gaan kijken in de voorwaarden, maar ik kan hier echter niets over vinden. Misschien dat een van jullie mij op het termijn kan wijzen?
Is het niet mogelijk om het geld terug te laten halen door mijn bank? Ik vind dit echt heel onbeschoft. Betalen binnen 7 dagen anders word het nog erger en met een beetje geluk heb je het binnen 2 maand terug.
Nu kreeg ik vorige week, 22 januari eindelijk een brief in huis dat ik mijn geld terug krijg maar dat het zeker nog 3 weken duurt! Hierop heb ik weer met de NS gebeld, ben ondertussen al bijna 50 euro kwijt aan het betaalde nummer die alleen maar tijdens kantoor uren open is en ik dus gedwongen ben mobiel te bellen, dus de extra kosten ook nog eens heb, met de vraag waarom het zo lang duurt. Daar word mij verteld dat dit normaal is en zo in de voorwaarde staat. Nu heb ik gevraagd waar dat in de voorwaarde staat maar dat wist ze niet. Ook kende ze niemand die wist waar dat wel weet waar het staat. Dus ben ik zelf maar even gaan kijken in de voorwaarden, maar ik kan hier echter niets over vinden. Misschien dat een van jullie mij op het termijn kan wijzen?
Is het niet mogelijk om het geld terug te laten halen door mijn bank? Ik vind dit echt heel onbeschoft. Betalen binnen 7 dagen anders word het nog erger en met een beetje geluk heb je het binnen 2 maand terug.