PDA

Bekijk Volledige Versie : 31 december...

05-01-06, 13:17
Na de problemen op vrijdagavond 30 december (NS ried iedereen af om per trein te reizen) trad op Oudjaarsdag de dooi in en waren de meeste problemen rond het middaguur verdwenen.

Op Utrecht CS kocht ik een enkeltje Utrecht CS - Groningen CS.

In de trein moest ik vervolgens 2 uur staan omdat het teringdruk was. Veel mensen die eigenlijk vrijdagmiddag wilden reizen deden dit zaterdagmiddag ivm het weeralarm.

Waarom anticipeert NS hier niet op door extra materieel in te zetten? Ik betaal geen 15 euro om 2 uur te staan! :shock:

what ever
05-01-06, 18:24
Het materieel was niet voor handen. :)
Stond op plaatsen waar het niet hoorde,nl de werkplaats e.d.

johnn1954
05-01-06, 20:29
Waarom anticipeert NS hier niet op door extra materieel in te zetten? Ik betaal geen 15 euro om 2 uur te staan! :shock:
Dat materieel moet dan wel beschikbaar zijn.
Je betaalt inderdaad geen €15,-- om 2 uur te staan..............evenmin om 2 uur te zitten.
Je betaalt (in dit geval) € 15.-- om van utrecht naar groningen vervoerd te worden......en dat is gebeurt begrijp ik.
Dat je dat staande hebt moeten doen is vervelend, maar ligt de 'schuld' daarvan bij NS........of bij al die anderen die zo nodig ook met 'jouw' trein mee moesten/wilden????????

05-01-06, 21:52
Dat je dat staande hebt moeten doen is vervelend, maar ligt de 'schuld' daarvan bij NS........of bij al die anderen die zo nodig ook met 'jouw' trein mee moesten/wilden????????

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

06-01-06, 18:46
Volgens mij betaal ik 15 euro om inderdaad van Utrecht naar Groningen vervoerd te worden, maar ik betaal ook voor de [i]dienstverlening[/] van de NS. Voor een tweede klas kaartje verwacht ik ook service die bij de tweede klas hoort. Ik hoef geen werkcoupé zoals in de eerste klas, nee, ik wil gewoon kunnen zitten.

Ik vind staan niet erg, laten ze dan de 3e klas her-invoeren, die iets goedkoper is, maar dan weet je tenminste dat je alleen voor het vervoer betaalt, en geen service mag verwachten. :(

06-01-06, 23:14
Gast volgens mij lees je niet goed.

Je tweede klas kaartje en eerste klas kaart trouwens ook is een vervoerbewijs, en heeft geen zitplaatsreservering.

Tuurlijk is het lekker dat je kan zitten, maar wat je koopt wordt ook geleverd namelijk het vervoeren, ook al is dat staande.

Tenslotte ga je er zelf mee akkoord als je een kaartje koopt, die heet dan ook vervoerbewijs, en zo staat het ook in de algemene voorwaarden.
Je gaat dus bij koop akkoord met de voorwaarden.

Klaas Drurrer
01-11-06, 11:57
Dat is een halve waarheid. Vroeger (8 jaar geleden?) betaalde je wel degelijk om te zitten. Dat is veranderd omdat ze geen zitplaats meer konden garanderen. De realiteit is dat je nu vaak zo samengeperst vervoerd wordt dat we dat bij veevervoer niet zouden accepteren. Het enige dat de NS daar tegenover zet is een boete voor iedereen die geen kaartje heeft. Ook de ongelukkige die (oprecht) eens in de 15 jaar zijn kaartje vergeet. Wat dat betreft kunnen we het dus eens zijn met de stelling dat 'asociaal gedrag in het openbaar vervoer toeneemt'. Dat geldt echter in hoge mate ook voor het NS personeel.

29-11-06, 17:39
ik wil ook graag zitten in de trein, maar helaas kan dat niet. in de meeste treinen naar het buitenland betaal je wel een plaatsbewijs, maar in de treinen van de NS een VERVOERbewijs, dus een kaartje om vervoerd te worden, niet om te zitten.

Mcn NSR
29-11-06, 23:38
Meneer Drurrer,

Uit uw verhaal meen ik op te kunnen maken dat u voor het eerst sinds 15 jaar zonder geldig vervoerbewijs heeft gereisd en daardoor een boete heeft gekregen? Natuurlijk is dat vervelend. Maar hierdoor beticht u het NS-personeel van asociaal gedrag? Jammer, want we kunnen de zaak ook omdraaien, u heeft gebruik gemaakt van een product zonder daarvoor te betalen. Dat dit per abuis is gebeurt kan gebeuren, maar dat dit resulteert in een boete is toch logisch?

Met vriendelijke groet,
Mcn NSR

13-12-06, 19:58
Het materieel was niet voor handen. :)
Stond op plaatsen waar het niet hoorde,nl de werkplaats e.d.

23-12-06, 12:56
:evil: :evil:
ja ja ja, je betaalt alleen voor een vervoersbewijs: dus om vervoerd te worden. Maar je moet er ook van uit kunnen gaan dat dat vervoeren op een veilige en hygienische manier gebeurt. Enige standaard moet er zijn.
Dit is helaas maar weinig het geval. Wanneer er bij een overvolle trein brand uitbreekt of een botsing gebeurt is het slachtofferaantal niet te overzien. Bij een rustigere langere trein met meer ruimte is het gevaar minder groot en is evacuatie veel beter mogelijk. :x :x :evil:
:evil: :evil: Daarnaast zijn overvolle treinen vies en niet hygienisch. Je ademt de adem in van je buurman en wanneer sdeze ziek is wordt je ook ziek. Gelukkig ben ik gestopt met reizen. Ik heb er genoeg van om 2 uur lang in de vieze zurige lucht door te brengen en heb mijn baan ervoor maar opgezegd. :? :?

:idea: Voor mij: NOOIT MEER DE TREIN :D :D :D :D :D

26-07-07, 15:19
Dan heb je nog de mensen die geheel vrijwillig in een overvolle trein stappen hoewel ze verzocht worden om dat niet te doen en dan vervolgens klagen dat het druk is - zo kan ik het ook.