PDA

Bekijk Volledige Versie : Geknapte bovenleiding Oisterwijk

mailman
02-01-06, 16:19
Ik ging zaterdag 10 december naar Amersfoort. Ik had al begrepen dat er bij Boxtel problemen waren, dus ik nam voor alle zekerheid al een trein eerder.

Mij werd in Eindhoven geadviseerd om in plaats van de snelbussen naar Den Bosch de trein te nemen naar Tilburg, en van daaruit via Den Bosch en Utrecht naar Amersfoort te reizen.

Bij Oisterwijk sloeg het noodlot toe, een bovenleiding bleek het te hebben begeven. Maar van enige zinnige informatie van de zijde van het personeel was geen sprake: het enige dat we te horen kregen was dat ze zelf ook niet wisten hoe ze het probleem konden oplossen (hulp-loc was overwogen, maar kwam niet, omdat die niet ''paste'').

Ik arriveerde 3 uur later dan gepland in Amersfoort, volgens de dienstregeling had ik er om half twaalf kunnen zijn (zelfs met die werkzaamheden in Boxtel).

Ik had een weekendretour Maastricht-Amersfoort, op de terugweg had ik voor de snelbus gekozen. En ook die zondag had ik dus meer dan een half uur vertraging.

Is er iemand, die me kan vertellen op welk bedrag ik mag rekenen? Weekendretour kostte 22,20.

Ik ben van mening dat mijn hele weekend erdoor verpest is. Ik had uit voorzorg al een hotelkamer geboekt, omdat ik helaas vaker te maken heb gehad met vertragingen, die me hebben doen stranden. ik wilde die ellende voor zijn.

Naast het feit, dat ik nauwelijks van de middag heb kunnen genieten waarvoor ik naar Amersfoort was gekomen, had ik dus eigenlijk helemaal niet zoveel aan het hele weekend, maar de gemiste vreugde daarvan is natuurlijk niet op geld te baseren.

Ik wil helemaal niet het onderste uit de kan hebben, maar ben wel van mening dat de NS hier een beetje coulant mee mag omgaan.

Hoe gek het ook klinkt: ik reis vaak in Nordrheinland-Westfalen, en in Belgie, en ik hoor daar zelden of nooit over vertragingen. Ik zal daar dan wel gewoon geluk hebben gehad.

02-01-06, 21:02
Is inderdaad heel begrijpelijk, en hoeveel je terugkrijgt? geen idee. misschien vindt je iets op de site van de NS (is trouwens momenteel van het net verdwenen).
Draadbreuken komen steeds meer voor hoe komt dit nu?
Vroeger toen ook de infra (rails wissels bovenleiding) nog van de NS was werdt er goed onderhoud gepleegd.
Tegenwoordig is de fa Prorail hiervoor verantwoordelijk (overheid) Deze zijn de laatste 10 jaar overal op aan het bezuinigen, denk maar aan het onderhoud van het spoor. Die voldoet momenteel net aan de veiligheidsnorm, terwijl hij eigenlijk aan de confort norm zou moeten voldoen. terug naar de bovenleiding.....Vroeger was er een bepaalde afkeurnorm ik dacht 10mm die hebben ze verlaagd naar 0,75mm, op bepaalde punten is de draad dus veel kwetsbaarder en ontstaat eerder een breuk.
Het is momenteel een bende op het spoor, de overheid heeft alleen maar geld over voor onzinnige projecten als de HSL lijn.
Dus bij de volgende verkiezingen een andere partij stemmen, de regeringen van de afgelopen 12 jaar zijn de oorzaak van de huidige miserabele wantoestanden op het spoor. dan heb je grote kans dat over 10 jaar alles beter is.

24-01-06, 16:59
Klacht ingediend, maar nog steeds niets gehoord. Ik heb alleen kopieen nu, wat kan ik hier nu mee?

25-01-06, 22:08
Klacht ingediend, maar nog steeds niets gehoord. Ik heb alleen kopieen nu, wat kan ik hier nu mee?

Eigenlijk was dit het wel. Ik heb zelf ook wel eens een klacht ingediend maar nooit meer iets van gehoord. De NS is wat mij betreft het minst toegankelijke bedrijf wat er bestaat. Het enig wat je kan doen is een telefoonnummer bellen en het enige wat die mensen kunnen is zeggen dat je een brief moet sturen. Zelfs een email wordt gebounced. Hoe kan dit nu zo anno 2006 ?

Z. Bussenin
26-01-06, 19:09

Eigenlijk was dit het wel. Ik heb zelf ook wel eens een klacht ingediend maar nooit meer iets van gehoord. De NS is wat mij betreft het minst toegankelijke bedrijf wat er bestaat. Het enig wat je kan doen is een telefoonnummer bellen en het enige wat die mensen kunnen is zeggen dat je een brief moet sturen. Zelfs een email wordt gebounced. Hoe kan dit nu zo anno 2006 ?

Dat komt omdat NS leidt aan een ernstige ziekte: klantautisme. Klanten doen er niet doe, het gaat om het rijden met machtig mooie treintjes. Klanten horen daar helaas bij, je mag mee, maar moet verder je mond houden.
De beste reiziger is immers geen reiziger.