PDA

Bekijk Volledige Versie : NS: aantal treinreizigers groeit

01-01-06, 16:18
UTRECHT - De NS blijft groeien. Afgelopen jaar vervoerde het bedrijf ruim 4 procent meer reizigers dan in 2004. Dat betekende elke dag ruim 40.000 meer treinreizigers. In de tweede helft van 2005 versnelde dat zelfs tot 6 procent, de grootste groei sinds vele jaren. Dat maakte de NS zondag bekend.

Filedruk, de stijgende benzineprijs en betere treinfaciliteiten zoals draadloos internet en vergaderlocaties heeft volgens de NS veel automobilisten overgehaald in de trein te stappen in plaats van de auto te pakken. Steeds meer werkgevers geeft hun personeel behalve een leaseauto ook een NS-businesscard, waarmee ze onder meer voordelig kaartjes kunnen kopen en taxi's kunnen bestellen.

Ook nieuwe aanbiedingen hebben fors bijgedragen aan de groei. Zo kwamen er in de daluren honderdduizenden nieuwe reizigers bij door samenwerking met Joop van den Ende Theaterproducties en het NOCNSF, kaartverkoop via de Kruidvatwinkels, de Musical-Totaaltickets en de NS-Lentetoer.

Uit onderzoek is gebleken dat klanten van de NS het vooral waarderen dat er meer treinen rijden, ze beter op tijd rijden, het comfort in de trein en de reisinformatie zijn verbeterd en het aantal zitplaatsen in de trein en het winkelaanbod op de stations is uitgebreid. In het derde kwartaal van 2005 gaf ruim 70 procent van de treinreizigers de NS een rapportcijfer van 7 of hoger.

(c) ANP

Nou, dat betekent dus nog vollere treinen en vaker staan. :(

05-01-06, 12:02
Waarom geen langere treinen? Te korte perrons? Waarom de perrons niet verlengen? Vragen vragen en nog meer vragen. Fijn dat je de NS niet eens een email kunt sturen. Alles moet per telefoon en dan krijg je iemand aan de lijn die helemaal niets weet. Goed geregeld NS.

06-01-06, 07:28
Waarom geen langere treinen? Te korte perrons? Waarom de perrons niet verlengen? Vragen vragen en nog meer vragen. Fijn dat je de NS niet eens een email kunt sturen. Alles moet per telefoon en dan krijg je iemand aan de lijn die helemaal niets weet. Goed geregeld NS.

Kijk... da's nu precies waar ik als frontliner doorlopend mee te maken heb bij onregelmatigheden "Alles moet per telefoon en dan krijg je iemand aan de lijn die helemaal niets weet."

15-01-06, 18:45
de NS kan niet langere treinen laten reiden, ze moeten wel treinen hebben.

16-01-06, 12:20

En deze treinen zijn niet te koop? Dit soort excuses zijn gewoon niet aanvaardbaar. het lullige is dat er geen andere maatschappijen zijn waar je voor kunt gaan en tot zolang dit niet zal zijn zullen dit soort kutsmoezen eerder regel dan uitzondering zijn.

16-01-06, 22:27

En deze treinen zijn niet te koop? Dit soort excuses zijn gewoon niet aanvaardbaar. het lullige is dat er geen andere maatschappijen zijn waar je voor kunt gaan en tot zolang dit niet zal zijn zullen dit soort kutsmoezen eerder regel dan uitzondering zijn.

Jawel hoor...die treinen zijn te koop.........................alleen, dat kost miljoenen (voor 1 treinstel).............
Dat geld moet er wel zijn....of anders ergens vandaan komen (prijs treinkaartje omhoog????......willen we dat??)
Daarnaast, het is geen halfje brood.
Ik bedoel daarmee dat je niet 'even' naar een winkel gaat en 'even' een treinstel koopt.
Het bouwen van zo'n stel kost nogal wat tijd.
Nu kopen (en dan meer dan 1 uitraard, want anders heb je er nog niets aan) en dan pas over een jaar (ongeveer) inzetbaar.

18-01-06, 12:18
Nou kijk dat heet dan ook vooruit denken! Ik begrijp dat deze krengen ontzettend duur zijn en dat ze niet zomaar gebouwd zijn (een gewone bus kost ook een miljoen) maar so? Dit is toch al bekend?

18-01-06, 17:16
en straks komt de randstadrail (vanaf zomer 2006) en dat betekend dat eer nieuwe treinen komen. en een vraagje, waarom zijn eer meer reizigers bij gekomen? meer treinen en langere treinen.

04-07-06, 18:26
Vandaag zat ik in een overvolle te korte trein van Leiden naar Delft.
Hoe kan de NS op een bloed-hete dag als deze dinsdag 4 juli zo'n kleine trein volstouwen waarin het welgemeten 46 graden in de schaduw werd. Dit is ronduit gevaarlijk en doet je denken aan de tweede wereld oorlog. NS bedankt!

04-07-06, 18:57
Er reden op het traject bij Delft minder treinen i.v.m. problemen met de infrastructuur. Zeker met deze temperaturen te moeten reizen in een overvolle trein is waardeloos. Voor u als reiziger kunnen wij als frontliner (zo noemt het managment ons) enkel sorry zeggen. En ik meen dat oprecht.

04-07-06, 19:27
Dan wil ik nog even reageren op 'te korte treinen en perrons'. Er komen momenteel vele nieuwe stations bij, vele perrons zijn/worden verlengd en ook door de vele nieuwe dubbeldekkers kunnen wij de groeiende vervoersvraag aan. Alleen is het natuurlijk bij calimiteiten en bij sommige evenementen niet mogelijk iedereen naar tevredenheid te vervoeren. Het is te hopen dat de versnippering van het spoorwegnet niet verder gaat. Als reiziger kan ik me voorstellen dat zij een nieuwe vervoerder als oplossing zien. Maar die loopt tegen dezelfde problemen op als de NS. Problemen met de infrastructuur liggen niet bij de vervoerder.